گروه داعش با راه‌اندازی تور گردشگری از سوریه به عراق، گردشگران جهادی و اعضای اروپایی خود را به سفرهای گردشگری در مناطق تحت کنترل خود می‌برد.

تورگردشگری گروه داعش


آنطور كه روزنامه ديلي استار به نقل از فرانس پرس گزارش داده است داعش به برگزاري تورهاي گردشگري در شهرهايي از مناطق تحت تصرف خود درسوريه و عراق دست زده است.

تورهاي گردشگري داعش كه عمدتا از سوي تروريست‌هاي جهادي از كشورهاي مختلف مورد استقبال قرار گرفته، امكان بازديد از بخش‌هايي از خلافت خودمختار اعلام شده توسط داعش را به علاقه‌مندان اين گروه افراطي در كشورهاي عربي واروپايي مي‌دهد.

يك فعال ساكن رقه كه نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاري فرانس پرس گفته است كه مسافران اين تورها اغلب خارجي هستند و به زبان انگليسي صحبت مي‌كنند. اما لباس هايشان شبيه به لباس‌هاي افغاني است كه لباس برتر از نظر داعش اعلام شده است.

به گفته اين فعال ساكن رقه، داخل اتوبوس‌ها نيز كه با وسايل نقليه شبه نظاميان داعش و مردان مسلح اسكورت مي‌شوند يك مترجم حضور دارد.

به نوشته فرانس پرس، برگزاري اين تورها براي داعش منافع مالي دارد. براساس اين گزارش، قيمت بسته تورهاي گردشگري داعش در مناطق سياه تحت اشغال خود به ميزان مسافت سفر متفاوت است. اين تورها هم‌اكنون دوبار در هفته از شهر رقه در سوريه آغاز و به شهر الانبار در غرب عراق برگزار مي‌شود.

به گفته فعالان منطقه، ‌عبدالرحمان شيشاني 26ساله از نخستين مشتريان جهادي ساكن چچن در خلافت خودساخته داعش است كه همراه با همسر جديدش براي گذراندن‌ماه عسل به تور گردشگري داعش پيوسته است.

کد خبر 266914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha