شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر طول روز به علت کارتان مجبورید مدت درازی را بنشینید، با توجه به تحقیقاتی که نشان داده نشستن درازمدت سلامت فرد را به خطر می‌اندازد، شاید نگران سلامت و تناسب بدنی‌تان شده باشید.

elliptical

وسائل گوناگونی برای این حل این مشکل به بازار آمده است، از جمله دوچرخه ثابتی که میزکار هم روی آن سوار شده یا ماشین ورزشی که به صندلی کار متصل می‌شود و امکان انجام حرکات ورزشی در پشت میز را به شما می‌دهد.

به نوشته گیزمگ یک محصول جدید در این حوزه یک ماشین الیپتیکال جمع و جور به نام کوبی (Cubii) است که می‌توان آن را زیر میز قرار داد.

از ماشین‌های الیپتیکال معمولی هم در محیط‌های کاری استفاده می‌شده است، اما مشکل بالا بودن قیمت آنهاست که ممکن است تا ۸۰۰۰ دلار هم برسد، اما این ماشین الیپتیکال کم‌حجم تنها ۳۱۹ دلار قیمت دارد.

elliptical۲

کوبی طوری طراحی شده است که بتوان در حالیکه زانوها را زیر میز نگهداشت، حرکت‌های نرم الیپتیکال ساق‌های پا را با آن انجام داد. هدف این بوده است که ماشین آنقدر ساده باشد که افراد بتوانند بدون اینکه حواس‌شان از کارشان پرت شود، به طور ناخودآگاه حرکات را انجام دهند. همچنین طراحی دستگاه طوری است که حتی‌المقدور سروصدایی ایجاد نکند تا همکاران فرد را ناراحت نکند.

به گفته سازندگان می‌توان تا ۱۲۰ کالری در ساعت را با این ماشین سوزاند. مقاومت دستگاه قابل‌تنظیم است و می‌توان ارتفاع آن را هم تنظیم کرد که کاربر با آن راحت باشد و شدت پا زدن او را از کار کردن باز ندارد.

کوبی را می‌توان با بلوتوث به یک اپلیکیشن موبایل وصل کرد و با استفاده از آن میزان مسافتی که فرد پا زده و میزان کالری که سوزانده را ردیابی کرد.

کد خبر 266908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha