محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در پی وضعیت اسفناک شهرها و شهروندان غزه به‌منظور همدردی با این مردم مظلوم پیامی به دبیرکل سازمان ملل، روسای سازمان‌ها و نهادهای شهری بین‌المللی و شهرداران و مقامات شهری منطقه ارسال کرد.

متن كامل پيام شهردار تهران به شرح زير است:

جناب آقاي بان‌ كي‌ مون، دبيركل محترم سازمان ملل متحد

همانگونه كه به خوبي آگاهي داريد، امروزه شهرها و شهروندان منطقه غرب آسيا و خاورميانه به‌ويژه در كشورهاي فلسطين، عراق و سوريه وضعيت بحراني و بسيار بدي را تجربه مي‌كنند.

نوار غزه براي چندمين بار مورد حمله ددمنشانه و غيرانساني رژيم اشغالگر صهيونيستي قرار گرفته و اين روزها، شهروندان بي‌دفاع و مسلمان فلسطيني با زبان روزه زير شديد‌ترين تهاجمات و تجاوزات بي‌رحمانه هوايي و زميني صهيونيست‌ها، كشته، زخمي و آواره مي‌شوند. جنايات و فجايعي كه برخلاف تمام كنوانسيون‌ها و معاهده‌هاي بين‌المللي، با حمايت، همراهي يا سكوت قدرت‌هاي بزرگ ولي غيرمسئول جهاني و در برابر چشمان نظاره‌گر آنها، روي مي‌دهد.

در شرايطي كه بسياري از نهاد‌ها و سازمان‌هاي بين‌المللي و قدرت‌هاي تأثيرگذار، چشم بر اين جنايات بسته و يا اقدام عملي مؤثري براي نجات شهروندان منطقه از اين گرفتاري نمي‌كنند، بيم آن مي‌رود كه با تحريك يا حمايت قدرت‌هاي ذي‌نفع غيرمسئول، شرايط براي شهروندان بسيار آشفته‌تر و بحراني‌تر شود.

اينجانب به‌عنوان يك مسئول و خدمتگزار محلي كه در چارچوب ديپلماسي شهري نيز پيرامون دغدغه‌ها و چالش‌هاي فراروي شهرها و شهروندان، تعهدات، وظايف و مسئوليت‌هاي منطقه‌اي و جهاني دارم؛ اين شرايط فاجعه‌بار و مشكلات متعدد فراروي زندگي مردم منطقه را از عمق جان درك مي‌كنم. لذا به‌عنوان يك شهروند و مانند تمامي شهروندان آگاه، متعهد و مسئوليت‌پذير و نيز از جايگاه حقوقي و اداري خود به‌عنوان نايب‌رئيس سازمان شهرهاي متحد و دولت‌هاي محلي جهان (UCLG) و رئيس منطقه غرب آسيا و خاورميانه آن سازمان، كه به‌عنوان يك سازمان همكاري‌هاي بين شهري جهاني و منطقه‌اي، در زمينه پايش و مقابله با چالش‌هاي فراروي شهروندان و ارتقاي زيست‌پذيري و پايداري شهرها تلاش مي‌كند و همچنين به‌عنوان بنيانگذار مجمع شهرداران آسيايي (AMF)؛ از جنابعالي و نيز تمامي مقامات، سازمان‌ها، نهادها و مجامع بين‌المللي مسئول و تأثير‌گذار و نيز از همه رهبران، مقامات و سياستمداران ملي و محلي دلسوز و مسئوليت‌پذير منطقه و جهان مي‌خواهم كه در برابر اين وضعيت بحراني كه بي‌تفاوتي در برابر آن مي‌‌تواند پيامدهاي مخرب آن را به‌شدت فراگير و غيرقابل كنترل سازد، ساكت ننشينند.

اينجانب ضمن محكوم‌كردن جنايات و تجاوزات رژيم نامشروع اسرائيل عليه شهروندان بي‌دفاع غزه، آمادگي خود را براي ايفاي نقش و مسئوليت فردي و جهاني مؤثرتر در مسير دفاع از اين مردم ستمديده و كاهش دردها و رنج‌هاي بي‌پايان آنان، اعلام داشته و از جنابعالي و همه سران و رهبران سياسي دنيا و نيز همكاران خودم در شهرهاي منطقه و جهان و ديگر بازيگران و كنشگران تأثير‌گذار، مجدانه مي‌خواهم ضمن محكوم كردن قوي و آشكار اين فجايع، در اين مقطع سرنوشت‌ساز تاريخي، ايفاگر نقش و رسالت انساني و جهاني خود باشند و به هر شكل ممكن به ياري شهروندان و شهرهاي بي‌دفاع غزه بشتابند.
از خداوند متعال براي شما در ايفاي اين مسئوليت تاريخي و خطير، موفقيت و سرافرازي مسألت مي‌نمايم.

کد خبر 266442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha