همشهری آنلاین: نمایندگان مردم در خانه ملت با پیشنهادی درباره مسکوت ماندن سه ماهه طرح فعالیت احزاب و گروه های سیاسی موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح نحوه فعالیت، احزاب و گروه های سیاسی با پیشنهادی مبنی بر مسکوت ماندن کل این طرح به مدت 3 ماه با 132 رأی موافق، 57 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت، محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس پس از مسکوت ماندن سه ماهه طرح نحوه فعالیت احزاب گفت: براساس ماده 195 آیین نامه داخلی مجلس این طرح برای انجام اصلاحات به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارجاع داده می شود تا پس از اصلاحات بیشتر بعد از 3 ماه به صحن علنی ارجاع داده شود.

غلامرضا نوری قزلجه به عنوان پیشنهاد دهنده مسکوت ماندن سه ماهه طرح نحوه فعالیت احزاب گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به فعالیت احزاب یکی از دلایل اهمیت این طرح است.

وی با اشاره به ایرادات و مشکلات مطروحه طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی افزود: قطعا بسیاری از مطالب نیاز به بررسی بیشتر دارد ضمن اين كه متأسفانه برای تدوین طرح مذکور نظر احزاب کشور اخذ نشده است همچنین فعالیت معاونت سیاسی وزارت کشور برای تدوین این طرح بسیار کمرنگ بوده است.

در نشست امروز همچنین جبار کوچک نژاد در مخالفت با پیشنهاد مذکور گفت: قطعا این طرح در عرض چند ماه مورد بررسی و تدوین قرار نگرفته است زیرا این طرح در مجلس هشتم و نهم از سوی نمایندگان تدوین شده و احزاب نیز پیشنهادات خود را به کمیسیون مربوطه ارائه کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه طرح فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مورد نیاز کشور است تصریح کرد:‌ در دو هفته گذشته پیشنهادات و اصلاحات زیادی برای تقویت این طرح ارائه شده از این رو در شرایط کنونی باید مواد دیگر این طرح مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

 

کد خبر 266308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha