همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه صدور پروانه فعالیت نهایی برای احزاب ملی یا استانی را مشخص کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 25 تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی با ماده 6 این طرح موافقت کردند.

براساس گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان با 157 رای موافق، 8 مخالف و 11 ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در مجلس وضعیت صدور پروانه فعالیت  برای احزاب ملی یا استانی را مشخص کردند.

در بند الف این ماده یکی از شرایط تشکیل احزاب ملی ارائه اسناد برگزاری مجمع عمومی موسس با حضور حداقل 300 نفر از اعضای رسمی در بیش از نیمی از استان های کشور ضروری شمرده شده است.

همچنین در این بند ارائه اسناد تاسیس دفاتر رسمی حداقل در یک سوم از مراکز استان های کشور و در بند سوم این ماده به عدم ارتکاب تخلفات مندرج در ماده 18 این قانون تاکید می شود.

هم چنین شرایط صدور پروانه احزاب استانی به شرح زیر تعریف شده است:

- ارائه اسناد برگزاری مجمع عمومی موسس باید با حضور حداقل یکصد نفر از اعضای رسمی در بیش از نیمی از شهرستان های استان با جمعیت تا یک و نیم میلیون نفر یا با حضور حداقل یکصد و پنجاه نفر از اعضای رسمی در بیش از نیمی از شهرستان های استان با جمعیت تا سه میلیون نفر یا با حضور حداقل 200 نفر از اعضای رسمی در بیش از نیمی از شهرستان های استان با جمعیت بیش از سه میلیون نفر باشد.

- در این راستا ارائه اسناد تاسیس دفاتر رسمی حداقل در یک سوم از شهرستان های استان و عدم ارتکاب تخلفات مندرج در ماده 18 این قانون نیز برای صدور مجوز الزامی است.

در تبصره ماده 6 طرح یاد شده آمده است عضویت در یک حزب ملی و استانی به طور همزمان منعی ندارد ولی هیچ شخصی نمی‌تواند به صورت همزمان عضو موثر بیش از یک حزب ملی یا استانی باشد.

 

کد خبر 266060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha