چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

مراسم رونمایی از مستند «اتاق جنگ» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی حریری صبح روز گذشته همزمان با ایام سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸سازمان ملل متحد با حضور اهالی رسانه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

مستند اتاق جنگ


اين مستند به همت مركز فرهنگي ميثاق توليد شده و به موضوع بررسي دلايل آغاز جنگ تحميلي، ادامه و نحوه پايان آن مي‌پردازد. سازندگان اتاق جنگ گفت‌وگوهايي با شخصيت‌هايي چون آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس شوراي‌عالي دفاع در زمان جنگ، حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس وقت كميسيون دفاع مجلس، محسن رضايي فرمانده وقت سپاه، علي شمخاني، محمدجواد لاريجاني معاون وقت وزير امور خارجه، سردار علايي، سردار علي فضلي و محسن رفيقدوست وزير سپاه در دوران دفاع‌مقدس درباره وقايع مربوط به 8سال جنگ تحميلي را انجام داده‌اند. ضمن اينكه فيلم به ماجراي مك‌فارلين و دريافت سلاح از سوي آمريكا هم اشاره دارد.

حريري درباره مستند خود به همشهري گفت: اتاق جنگ يك مستند بلند 80دقيقه‌اي است كه به حوادث پشت صحنه جنگ تحميلي مي‌پردازد. پيش‌توليد پروژه سال 86آغاز و مصاحبه‌هاي آن سال 88انجام شد. تدوين نهايي هم زمستان سال 92به پايان رسيد. قرار است اتاق جنگ نخستين بار در بخش رقابتي جشنواره فيلم مقاومت به نمايش درآيد. نسخه‌اي از آن را به جشنواره سينماحقيقت هم ارسال كرده و منتظر رأي هيأت انتخاب هستيم. مركز فرهنگي ميثاق قصد دارد آن را در هفته دفاع‌مقدس به نمايش بگذارد و اكران‌هايي دانشجويي هم خواهيم داشت.

از جمله موضوع‌هايي كه در مستند اتاق جنگ به آنها اشاره شده عبارتند از آيا جلوگيري از جنگ تحميلي ممكن بود؟ چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ ادامه يافت و آيا مي‌شد جنگ را در همان مقطع به پايان برد؟ چه سياستمداراني با ادامه جنگ مخالف بودند؟ آيا همه توان مملكت براي پشتيباني از جبهه جنگ به‌كار بسته شده بود؟ دليل اكراه امام خميني(ره) از پذيرش قطعنامه 598چه بود؟ چرا جمهوري اسلامي ايران در آن مقطع قطعنامه را پذيرفت؟

کد خبر 266042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha