دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم رونمایی از نخستین مستند سیاسی درباره جنگ همزمان با سالروز قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل از سوی ایران و پایان جنگ هشت ساله عراق علیه ایران فردا ۲۴ تیرماه برگزار می‌شود.

پوستر فیلم

به گزارش مهر، فیلم مستند «اتاق جنگ» به تهیه کنندگی سلیم غفوری و نویسندگی و کارگردانی مصطفی حریری اولین مستند سیاسی درباره جنگ تحمیلی است که در این مستند با شخصیت های سیاسی چون اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، محمد جواد لاریجانی و شخصیت های نظامی مانند محسن رضایی، محسن رفیق دوست، علی شمخانی، حسنی علایی گفتگو شده است.

در فیلم مستند «اتاق جنگ» از چهره های سیاسی و نظامی سؤالاتی درباره جنگ پرسیده شده است.

سؤالاتی نظیر: آیا جلوگیری از آغاز جنگ تحمیلی ممکن بود؟ چرا بعد از خرمشهر جنگ ادامه پیدا کرد و نیروهای ایرانی جنگ را در داخل خاک عراق دنبال کردند؟ آیا امام (ره) با ادامه جنگ موافق بود؟ چه کسانی در میان سیاسیون با ادامه جنگ تحمیلی مخالف بودند؟ آیا همه توان مملکت برای پشتیبانی جبهه های جنگ به کار بسته شده بود و آن چنان که امام (ره) می‌گفت جنگ در راس امور قرار داشت؟ چه عواملی سبب شد تا امام (ره) بر خلاف میل شان قطعنامه 598 را بپذیرد و دلیل اکراه امام از پذیرش قطعنامه چه بود؟

مستند «اتاق جنگ» در پاسخ به این سوالات برش هایی از تاریخ دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد که کمتر دیده شده و سخنانی از زبان شخصیت های سیاسی و نظامی شنیده می‌شوند که گاه حتی در منابع مکتوب نیامده اند.

مستند «اتاق جنگ» 80 دقیقه است که روز سه شنبه 24 تیرماه جاری با حضور عوامل فیلم ساعت 10:30 در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی خواهد شد.

کد خبر 265856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha