چند روز بعد از افشای کودک‌آزاری در یکی از مهدکودک‌های اردبیل، دادستان این شهر از پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست درخصوص این پرونده جنجالی خبر داد.

مهد کودک

اواخر هفته گذشته انتشار تصاويري از كودك‌آزاري مربي مهد‌كودكي در اردبيل افكار عمومي را جريحه‌دار كرد. در اين تصاوير يكي از مربيان مهد كه زن جواني است با زور كتك به بچه‌ها غذا مي‌خوراند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار مي‌داد. انتشار اين تصاوير موجب شد مقامات قضايي اردبيل رسيدگي به اين پرونده را به‌طور ويژه آغاز كنند و مربي خطاكار را همراه با مدير مهدكودك كه اين حادثه را مخفي كرده بود، بازداشت كنند تا اينكه با گذشت چند روز از آغاز تحقيقات در اين‌باره دادستان اردبيل از صدور كيفرخواست براي متهمان پرونده خبر داد.

ناصر عتباتي، دادستان عمومي و انقلاب اردبيل درباره آخرين وضعيت پرونده اين كودك‌آزاري به خبرنگار همشهري گفت: سه‌شنبه 2 هفته قبل خبر اين كودك‌آزاري از طريق تصاويري كه يكي ديگر از مربيان مهد گرفته بود، به دادستاني اردبيل رسيد و از همان روز رسيدگي به اين پرونده را به‌طور ويژه در دستور كار قرار داديم.

وي ادامه داد: به‌دنبال اطلاع دادستاني از كودك‌آزاري در مهدكودك ستايش 2 متهم پرونده شامل مربي و مدير مهد با شكايت والدين 10نفر از كودكان بازداشت شدند. نتيجه گزارش پزشكي قانوني نشان مي‌دهد كه كودكان در اين مهد مورد ضرب و شتم شديد و صدمات جدي قرار گرفته‌اند كه در چند مورد برخي كودكان به‌دليل نوع غذا دادن مربي خطاكار در معرض خفگي قرار داشتند كه هر چند از اين ماجرا جان سالم به در برده‌اند اما متأسفانه به 3 نفر از كودكان آسيب‌هاي جدي وارد شده است. به همين دليل پرونده با جديت تمام رسيدگي شد و با تكميل تحقيقات، خيلي سريع كيفرخواست پرونده صادر شد.

براساس كيفرخواست اتهام مربي مهد، كودك آزاري،ضرب و شتم و بدرفتاري با كودكان است و مدير مهد هم به اتهام عدم‌اعلام كودك‌آزاري بازداشت شده است چرا كه او از رفتار مربي مهد با كودكان اطلاع داشته اما اين موضوع را به بهزيستي يا دستگاه قضايي خبر نداده بود. در چنين شرايطي پرونده به دادگاه جزايي فرستاده شد و اميدواريم در وقتي فوق‌العاده به اين پرونده رسيدگي شود. عتباتي همچنين درباره سرنوشت كودكان آسيب‌ديده گفت: در نخستين گام اين مهد تعطيل و از سوي بهزيستي مهدهاي جايگزين براي بچه‌ها درنظر گرفته شد و مسئولان بهزيستي قول داده‌اند كه به كودكان آسيب‌ديده و خانواده‌هايشان خدمات ويژه‌اي ارائه شود.

کد خبر 265889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha