راز مرگ مرد میانسال در کمپ ترک اعتیاد درنظریه پزشکی قانونی برملا شد. گردانندگان کمپ مدعی‌ شده بودند که این مرد خودکشی کرده است اما تحقیقات پلیس راز جنایت را فاش کرد.

متهمان

سال90 مرگ مشكوك مرد ميانسالي در يكي از بيمارستان‌هاي شهرستان نكا به پليس اعلام شد. با اعلام خبر اكيپي از مأموران وارد عمل شده و در تحقيقات دريافتند كه مرد ميانسال به نام اصغر، ساعاتي قبل توسط چند نفر از دوستانش به بيمارستان انتقال داده شده است. از سويي معاينه جنازه اصغر آثار سوختگي و ضرب و شتم ديده و اين احتمال مطرح شد كه مرد ميانسال قرباني جنايتي در كمپ ترك اعتيادشده است.

تحقيقات از دوستان اصغر در بيمارستان آغاز شد و يكي از آنها به پليس گفت: 2روز قبل اصغر براي ترك به كمپ ما آمد. شب گذشته با ريختن آب جوش روي سرش خودكشي كرد و ما او را به بيمارستان انتقال داديم كه فوت كرد. در ادامه كارآگاهان جنايي شهرستان نكا راهي كمپ ترك اعتيادشده و در رابطه با مرگ اصغر از آنها تحقيق شد. يكي از مسئولان به پليس گفت: اصغر 2روز قبل براي ترك مواد به اينجا آمده بود و ما مشكلي با او نداشتيم.

ناگهان نيمه‌هاي شب حالش بد شد و او را توسط چند نفر از معتاديني كه قبلا ترك كرده و جزو پرسنل اينجا هستند به بيمارستان فرستادم. در ادامه تحقيقات و با اعلام نظريه پزشكي قانوني مشخص شد كه آثار سوختگي مربوط به زماني است كه مرد ميانسال در كمپ بستري بوده است و زمان مرگ او چند ساعت بعد از به‌وجود آمدن اين جراحات است.

از طرفي علت مرگ، سوختگي ناشي از آب داغ بوده است. با اعلام نظريه كارشناسي پزشكي قانوني، تحقيقات دوباره از افرادي كه آن شب اصغر را به بيمارستان انتقال داده بودند صورت گرفت و يكي از آنها به پليس گفت: اصغر زير شكنجه مرد، آن شب اصغر مي‌خواست از كمپ فرار كند و مسئولان كمپ از ماجرا باخبر شدند.

او را دستگير كردند و براي آنكه درس عبرتي براي ديگران شود او را شكنجه كردند. آنها روي سر اصغر آب داغ و سرد مي‌ريختند و در مقابل ديگران اصغر را شكنجه مي‌كردند تا كسي به فكر فرار نيفتد. بعد از مدتي از آنجايي كه حال اصغر بد شد، به ما گفتند او را به بيمارستان برسانيم و در مورد شكنجه‌ها هم حرفي نزنيم.

سرهنگ عظيمي، رئيس پليس آگاهي استان مازندران گفت: باتوجه به‌نظريه پزشكي قانوني، اظهارات شاهدان ماجرا و مدارك به‌دست آمده، 2نفر از كاركنان كمپ بازداشت شده و به شكنجه مرگبار اعتراف كردند. آنها مدعي بودند كه قصد جنايت را نداشته و تنها مي‌خواستند اصغر را تنبيه كنند كه در نهايت با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

کد خبر 263714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha