همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تشکیل کارگروهی با همکاری یگان حفاظت محیط زیست و آموزشکده این سازمان برای بررسی بهترین شیوه اجرایی کردن آموزش محیط بانان ضروری است.

به گزارش ایرنا، مهنار مظاهری در دومین نشست هسته مشورتی نظام آموزش محیط بانی با تاکید برآموزش مستمر محیط‌بانان گفت: بررسی بهترین شیوه آموزش باید در اولویت این هسته مشورتی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: وظایف محیط بانان بسیار مهم و حساس است بنابراین لزوم ارایه آموزش‌های مستمر و حرفه‌ای به آنها به منظور دستیابی به عملکرد بهتر در این حوزه جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان محیط زیست است.

در ادامه این نشست محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی مشکلات و دغدغه‌های محیط بانان و ارایه راهکارهای درست و منطقی برای بر طرف کردن آنها و آسیب‌شناسی نوع و نحوه آموزش به این قشر است.

وی از تمام حاضران درخواست کرد با بررسی و نقد روش‌های مختلف آموزش محیط بانان و ارایه نظرات و پیشنهادات خود به انتخاب بهترین روش آموزشی برای محیط بانان کمک کنند.

همچنین اصغر محمدی فاضل رییس دانشکده محیط زیست با یادآوری سابقه خوب و قوی آموزش محیط بانی در ایران، اظهار کرد: این پشتوانه آموزشی قوی می‌تواند مرتفع کننده بسیاری از نواقص و مشکلات این حوزه باشد.

در ادامه حمید رضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست باز تعریف نظام آموزش محیط بانی و ساختاردهی به آموزش محیط بانان را از اولویت‌های اصلی یگان حفاظت محیط زیست دانست و گفت: یکی از ضرورت‌های این امر، اجرایی شدن نظام تدوین شده آموزش محیط بانی است زیرا اجرایی شدن این نظام آموزشی بسیاری از مشکلات آموزشی این حوزه را رفع خواهد کرد.

در ادامه جلسه حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص نظام آموزش محیط بانی، همچنین نیازهای این حوزه پرداختند و مقرر شد این هسته مشورتی در قالب کارگروهی در جلسه بعد رویکردهای مختلف آموزش محیط بانی را مورد بررسی دقیق قرار داده و در نهایت به روش منسجم و مناسبی دست یابند.

دومین نشست هسته مشورتی نظام آموزش محیط بانی با حضور مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی، اصغر محمدی فاضل رییس دانشکده محیط زیست، حمیدرضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و مدیران کل بازنشسته سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

کد خبر 265592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha