همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بازدید دانش‌آموزان علاقه‌مند به محیط زیست به همراه معلمان خود از طبیعت کشور یکی از برنامه‌های تابستانی سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش ايرنا، محمد درویش روز شنبه گفت: نامه‌هایی به ادارات کل محیط زیست در استان‌ها ارسال شد تا از معلمانی که علاقه‌مند به مسایل زیست محیطی هستند به همراه دانش آموزان دوستدار محیط زیست در گشت‌های تابستانی زیست محیطی شرکت کنند.

وی افزود: در این برنامه امکان بازدید از مناطق حفاظت شده کشور در سطح 31 استان فراهم شده است و یک کارشناس زبده نیز این جمع را همراهی خواهد کرد.

درویش ادامه داد: دراین گشت‌های تابستانی افراد شرکت کننده به صورت میدانی با تنوع زیستی و ظرفیت‌های زیست محیطی کشور آشنا می‌شوند و آموزش‌هایی در زمینه حفظ محیط زیست نیز خواهند داشت.

همراه با این بازدید، طرح معلمان مروج در حوزه محیط زیست هم اجرا می‌شود یعنی در این بازدید معلمان که با تنوع زیستی کشور آشنا می‌شوند، می‌توانند به عنوان معلمان مروج در حوزه محیط زیست نیز معرفی شوند.

در واقع از این بازه زمانی 3 ماهه تابستان که اوقات فراغت دانش آموزان و معلمان است استفاده می‌کنیم و این افراد به تسهیل‌گران محیط زیستی تبدیل می شوند.

وی با بیان این که این اردوها با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود گفت: تاکنون این طرح در چند استان مورد استقبال قرار گرفته است.

کد خبر 264150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha