مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

اسماعیل کهرم: نزدیک به ۲۲سال است که خانم ملاح را می‌شناسم. زمانی که با ایشان آشنا شدم ۷۵ساله بودند و با همسرشان آقای ابوالحسنی فعالیت‌های مربوط به محیط‌زیست را انجام می‌دادند.

اسماعیل کهرم

 از همان زمان بود که متوجه شخصیت شرافتمند و برجسته خانم ملاح شدم و ایشان را نمونه کامل یک بانوی ناب ایرانی می‌دانم. دقت او در جزئیات برای من همیشه جالب توجه بود و از آن جالب‌تر اینکه، نکات ریز زیست‌محیطی را در عمل اجرا می‌کند. مثلا چندین دستمال پارچه‌ای سفید همیشه همراهش هست که وقتی کسی از دستمال کاغذی استفاده می‌کند، برای جلوگیری از مصرف گرایی و کمتر‌شدن زباله، دستمال را به او هدیه می‌دهد. اما مهم‌ترین و بارزترین ویژگی ایشان، سختکوشی است. با اینکه سن و سالی از او گذشته اما این روحیه سختکوشی‌اش تغییر نکرده است.

7-6‌ ماه پیش هم با من تلفنی صحبت می‌کردند و ایشان از دغدغه‌شان در مورد دریای مازندران می‌گفتند. این مکالمه بیش از یک ساعت و نیم به طول انجامید ولی او خسته نشد و با حرارت و حس دلسوزی، دغدغه‌هایش را بیان می‌کرد. در یک جمله می‌شود گفت که تا به حال بانویی به سختکوشی، جدیت و پشتکار ایشان نه در ایران و نه در هیچ کجای جهان ندیدم.

کد خبر 256880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز