همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق درحالیکه عملیات گسترده ارتش عراق برای پاکسازی شهر فلوجه، موصل و دیگر شهرهای این کشور از عناصر تروریست داعش ادامه دارد، هوشیار زیباری وزیر خارجه را برکنار کرد.

نوری مالکی

به گزارش واحد مرکزی خبر قاسم عطا سخنگوی ارتش عراق گفت ارتش عراق حمله عناصر داعش را به پایگاه نظامی سبایکر نزدیک تکریت دفع و تلفات و خسارات زیادی به آنان وارد کرد .

قاسم عطا افزود: بیش از 157 عناصر تروریستی وابسته به داعش در24 ساعت گذشته در چهار استان عراق کشته شدند.

هواپیماهای جنگی و بالگردهای ارتش عراق یکی از پناهگاه های عناصر داعش را در جنوب موصل و مراکز گروه تروریستی داعش در ساحل چپ رود دجله در شهر موصل را گلوله باران کردند.

یک منبع امنیتی در استان نینوا گفت جنگنده های ارتش ساختمان سابق مرکز فرماندهی عملیات نینوا را درمنطقه الطیران درجنوب موصل هدف قرار دادند.پس از حمله عناصر داعش به موصل ،ساختمان مرکز فرماندهی عملیات نینوا در منطقه الطیران به مقر استقرار داعش تبدیل شد .

دراین حمله هوایی شماری از اعضای گروه داعش کشته و زخمی شدند.شبکه تلویزیونی العراقیه نیز درخبری فوری اعلام کرد نیروهای مردمی بومی ساکن استان موصل بخش وسیعی از شهر موصل مرکز این استان را از لوث تروریست های داعش پاکسازی کردند.

همچنین یک منبع امنیتی عراق گفت :نیروهای امنیتی عراق در درگیری با عناصر داعش درمنطقه الصقلاویه در شهر فلوجه در استان الانبارعراق سه تن از سرکرده های این گروه را به هلاکت رساندند.استانداری صلاح الدین عراق هم اعلام کرد تروریست های دولت اسلامی عراق و شام داعش 200 خانه مسکونی را در شمال بیجی منفجر کردند. همچنین نیروهای امنیتی ویژه عراق در درگیری با تروریست های داعش در منطقه الجوز در استان الانبار هشت تن از آنان را به هلاکت رساندند و یک نفر دیگر را زخمی کردند .شبکه تلویزیونی المیادین نیزدر خبری فوری گزارش داد: جنگنده های عراق مخازن سوختی که در تصرف تروریست های داعش در منطقه حمام العلیل واقع در جنوب موصل قرار دارد را بمباران کردند.

تلویزیون دولتی عراق به نقل از مسئولان محلی در بغداد اعلام کرد تروریست های داعش ممکن است اقدام به قطع آب شهر بغداد کنند. تعدادی از اعضای شورای استان بغداد خاطر نشان کردند گروه تروریستی داعش تلاش می کند آب را بر روی ساکنان بغداد قطع کنند تا در زندگی روزانه این شهر اخلال ایجاد کنند.

حسین شهرستانی به جای زیباری وزیر خارجه عراق شد

نوری المالکی نخست وزیر عراق، حسین شهرستانی معاون امور انرژی را بجای هوشیار زیباری به سمت وزیر خارجه منصوب کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزیران کرد تصمیم گرفتند در نشست های دولت در بغداد شرکت نکنند و مقامات منطقه کردستان عراق خروج نوری المالکی را از قدرت خواستار شدند.

زیباری ازتعلیق رسمی مشارکت کردها در کابینه المالکی خبر داد

هوشیار زیباری اعلام کرد وزرای کرد در واکنش به سخنان نوری المالکی نخست وزیر عراق به طور رسمی حضور خود در نشست های کابینه را به حال تعلیق درآوردند.

کد خبر 265534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha