سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

محمد کرباسی: داعش در عراق، طالبان در پاکستان و بوکوحرام در نیجریه را فراموش کنید.

فلسطین

اين روزها بچه‌هاي غزه هدف مستقيم شليك گلوله‌ها و موشك‌هايي هستند كه حتي نمي‌دانند به چه گناهي كشته مي‌شوند. قلب كوچك برخي از آنها حتي قبل از آنكه معني اسلحه را بفهمند با گلوله‌اي از سوي سربازان رژيم صهيونيستي شكافته مي‌شود.

بشری ناجی، دختر 16 ساله فلسطيني يكي از همين بچه‌ها بود. او در خانه‌شان در اردوگاه جنين مشغول درس خواندن براي امتحان مدرسه بود كه حمله نيروهاي رژيم صهيونيستي شروع شد. نظاميان اسرائيلي در خانه‌ها را با لگد مي‌شكستند و بچه‌ها و پدر و مادرها را با خود مي‌بردند. خانواده اين دختر نوجوان چراغ‌ها را خاموش كردند و در آشپزخانه مخفي شدند تا شايد وحشت تمام شود. بشري اما به خاطر دلهره امتحان دفترش را برداشت و مشغول درس خواندن شد. چند دقيقه بعد اما نور نارنجي رنگ ليزر هدف‌گيري يك تك‌تيرانداز اسرائيلي روي صورتش افتاد و لحظه‌اي بعد با صداي يك گلوله زمزمه‌هاي درس بشري قطع شد. بشری غرق در خون روی زمین افتاده بود. گلوله دقیقا از وسط پیشانی بشری وارد و از پشت سرش خارج شده بود. بشری اما هنوز دفتر خونينش را در دستش داشت. او فردا امتحان سختی داشت.

سازمان بین‌المللی حمایت از حقوق کودکان گزارش داده كه مرگ اين كودك 16 ساله با شليك مستقيم و عمدي يك تك تيرانداز اسرائيلي صورت گرفته است. سرباز اسرائیلی انگار می‌خواست دقت سلاح جدیدش را امتحان کند. راحت روی مبل خانه نشسته بود،با سلاح لیزری‌اش نشانه گیري کرده و بعد بنگ؛ یک کودک دیگر فلسطینی مثل آب خوردن كشته شده بود.

كودكان فلسطيني؛ هدف هرروزه صهيونيست‌ها

بشري ناجي كه 16 سال بيشتر نتوانست زندگي كند تنها يكي از كودكان فلسطيني است كه هر روز توسط نظاميان رژيم صهيونيستي هدف قرار مي‌گيرند يا ربوده مي‌شوند. نهادهاي بين المللي حقوق بشر گزارش داده‌اند هدف قرار گرفتن اين كودكان به صورت سازمان يافته از سوي نظاميان رژيم صهيونيستي صورت مي‌گيرد؛ اقدامي كه حالا با ادعاي كشته شدن 3شهرك‌نشين و حملات به نوار غزه به اوج خود رسيده است.

قتل محمد ابوخضیر ۱۶ ساله به بهانه انتقام كشته شدن اين سه شهرك‌نشين در نوع خود يكي از فجيع‌ترين موارد بوده است كه دل سنگدل‌ترين آدم‌ها را هم مي‌لرزاند. مقام‌هاي رژيم صهيونيستي اعتراف‌هاي عاملان اين قتل را منتشر كرده‌اند كه چطور محمد را دزدیده و به جنگل‌های حومه بیت‌المقدس برده‌اند تا زنده زنده بسوزانند.

گزارش كالبد شكافي جسد اين نوجوان فلسطيني با 90 درصد سوختگي نشان مي‌دهد كه صهيونيست‌ها به او بنزين خورانده‌اند و بعد اين كودك بي‌گناه را به آتش كشيدند تا زنده زنده ، بسوزد. قتل فجيع اين نوجوان هم تنها يكي از مواردي است كه به گوش جهان رسيده است. چند روز بعد در زمان تشييع جنازه محمد ابوخضیر، نظاميان رژيم صهيونيستي به پسرعموي داغدار او هم رحم نكردند. در اقدامي كه تصاوير آن منتشر شده نظاميان اين رژيم بي‌رحمانه اين كودك 15 ساله را مورد ضرب و شتم قرار دادند. طارق كه تابعيت آمريكا دارد و براي ديدن بستگانش به كرانه باختري رفته به گفته مادرش طوري مورد ضرب و شتم واقع شده كه چهره‌اش براي اطرافيانش قابل شناسايي نبود.

اين كودك براي اينكه بيشتر آثار ضرب و شتم او توسط رسانه‌ها ديده نشود از سوي مقام‌هاي رژيم صهيونيستي حالا تحت بازداشت خانگي قرار دارد. حملات هوايي اين روزهاي رژيم صهيونيستي هم به نوار غزه در هنگام شب صورت مي‌گيرد. هدف قرار گرفتن خانه‌هاي فلسطيني در حالي كه كودكان در خواب هستند باعث شده تا آمار كشتار كودكاني كه هنوز به 17سال هم نرسيده‌اند طي روزهاي گذشته به صورت جدي افزايش پيدا كند. مادران چندين خانواده فلسطيني هم در روزهاي گذشته گزارش داده‌اندكه مانع از ربوده‌شدن فرزندان‌شان توسط شهرك‌نشين‌هاي صهيونيستي شدند؛كودكاني كه اگر دزديده مي‌شدند احتمالا عاقبتي بهتر از محمد ابوخضیر نداشتند. در يكي از موارد گروهي از شهرك‌نشين‌هاي مسلح يك پسر فلسطيني را بيشتر از يك كيلومتر تعقيب كردند تا او را پس از فرارش بدزدند. اين نوجوان 14 ساله اما با دويدن توانست خود را به نقطه‌اي شلوغ برساند و با فرار شهرك‌نشين‌ها جانش نجات پيدا كرد.

بي‌دفاعان بي‌گناه

کودکان و نوجوانان زیر 17 سال فلسطینی حدود 50 درصد جمعیت کرانه باختری و نوار غزه را تشکیل می‌دهند. امنیت برای آنها معنایی ندارد. هر لحظه از زندگی آنها دلهره است. آمار سازمان های حمایت از کودکان نشان می دهد که حداقل 20 درصد از کشته‌شده‌های هرروزه در نوار غزه و کرانه باختری بچه‌های زیر 17 سال هستند. آنها در موقع رفتن به مدرسه، خرید یا هنگام بازی کشته می‌شوند.

آمار و ارقام قتل، ربوده‌شدن و ضرب و شتم اين كودكان حالا اين روزها با حملات به نوار غزه به اوج خود رسيده است. چندي پيش گروهي از نظامیان سابق رژیم صهیونیستی در یک گزارش از بدرفتاری گسترده سربازان این رژيم با کودکان فلسطینی حتی در شرایط آرام در سرزمین‌های اشغالی پرده برداشتند. بیش از ۳۰ نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی با تنظیم شهادت‌نامه‌هایی که از سوی گروه «سکوت را بشکنید» منتشر شد اعمال خشونت و شكنجه كودكان بسيار كم‌سن و سال فلسطيني از سوي نيروهاي ارتش اسرائیل را افشا کردند. سازمان های حمایت از حقوق کودکان از سال 2000 تا اول سال 2007 توانسته اند کشته شدن حداقل 882 کودک فلسطینی را به وسیله آتش مستقیم نیروهای رژیم صهیونیستی ثبت کنند. از سال 2010 تاكنون هم بيشتر از هزار و 406 كودك فلسطيني كشته شد‌ه‌اند. در كشورهاي ديگر شايد پدر ومادرها به فكر تحصيل،تغذيه بهتر و ورزش بچه‌هايشان باشند.

خانواده‌هاي فلسطيني اما هر لحظه حتي در هنگام بازي بچه‌هايشان بايد نگران مرگ و كشته شدن آنها باشند كه از سوي هر كسي ممكن است هدف قرار بگيرند. براي نظاميان رژيم صهيونيستي قتل،بازداشت و شكنجه كودكان امري عادي به حساب مي‌آيد. گروهي از اين نظاميان اعتراف كرده‌اند كه فرماندهانشان اينطور به آنها دستور مي‌دهند: اول بکشید،بعد فکر کنید!

 

کد خبر 265303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha