همشهری‌آنلاین: گروه موسیقی «راوک» به آهنگسازی آرش احمد‌ی‌نسب و خوانندگی محمدرضا داودی برنده جایزه نخست بخش موسیقی ملل جشنواره فولک گرجستان شد.

گروه راوک

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت موسیقی ایرانیان در این جشنواره گروه‌های موسیقی از کشورهایی چون گرجستان، اوکراین، مجارستان، استونی، لتونی، روسیه، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان شرکت داشتند.

بخشی از قطعات اجرایی گروه «راوک» را بازسازی و بازخوانی قطعات قدیمی موسیقی ایرانی تشکیل می‌داد که «آتشی در سینه دارم» از جمله این قطعات بود، همچنین یکی از تصنیف‌های ساخته شده حسین علیزاده به نام «بیا تا گل برافشانیم» و نیز بازخوانی قطعاتی کردی با شعرگذاری فارسی بخش دیگری از برنامه بوده است، قطعاتی هم از ساخته‌های آرش احمدی نسب اجرا گردید که مجموع کار آثاری را در آوازهای بیات اصفهان و دشتی شامل می‌شد.

 در گروه راوک آرش احمدی نسب (آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده تار)، سیاوش احمدی‌ نسب (نوازنده ی کمانچه)، محسن کیوان (نوازنده ی سنتور) و پوریا خورشیدی (نوازنده ی تنبک، دف، دایره و کوزه) در این جشنواره به هنرنمایی پرداختند.

 گروه «راوک» تنها گروه ایرانی حاضر در جشنواره فولک گرجستان بود که توانست در بخش موسیقی ملل رتبه اول و در بخش کلی جشنواره رتبه سوم را کسب کند.

کد خبر 265058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha