همشهری‌آنلاین: تیم ملی والیبال برزیل با برتری سه بر یک مقابل ایتالیا موفق شد به دور نهایی لیگ جهانی والیبال صعود کند و مانع صعود لهستان به فینال رقابت‌ها شود.

تیم ملی والیبال ایران - برزیل

با توجه به جدول رقابت‌هاي نهايي تيم ملي واليبال كشورمان بار ديگر مقابل تيم ملي برزيل قرار خواهد گرفت.

مرحله نهایی بیست و پنجمین دوره لیگ جهانی والیبال از روز ۲۵ تیرماه جاری به مدت ۵ روز در شهر فلورانس ایتالیا با شرکت ۶ تیم برتر از جمله تیم ملی ایران برگزار می‌شود.

این ششمین میزبانی ایتالیا در مرحله نهایی لیگ جهانی است. همچنان که فلورانس پس از جنوا (1992)، رم (2004) و میلان (1991 - 1994 - 1998) چهارمین شهر ایتالیاست که میزبان رقابت های این مرحله است.

6 تیم حاضر در این مرحله نیز در دو گروه سه تیمی ابتدا به صورت دوره‌ای با هم به رقابت می‌کنند، سپس تیم‌های اول و دوم هر گروه به صورت ضربدری برگزارکننده دیدارهای نیمه نهایی خواهند بود.

درادامه، تیم‌های برنده این مرحله برای کسب مدال طلا و بازنده برای کسب مقام سوم مصاف خواهند داد. تیم‌های سوم هر گروه نیز بر اساس امتیازی که کسب کرده‌اند، بدون انجام مسابقه در رده‌های پنجم و ششم قرار می‌گیرند.

بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی والیبال، در گروه اول این مرحله: میزبان (ایتالیا)، تیم اول گروه دو (یکی از تیم‌های: روسیه، آمریکا و صربستان) و تیم قهرمان دسته دوم (22 تیرماه در سیدنی مشخص می‌شود) قرار می‌گیرند.

درگروه دوم نیز، دو تیم صعود کننده از گروه یک یعنی ایران و برزیل همراه با تیم دوم گروه دو (یکی از تیم‌های: روسیه، آمریکا و صربستان) به رقابت می پردازند.

تیم ششم مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال در مسابقات سیدنی مشخص می‌شود. در این رقابت‌ها تیم‌های صدرنشین سه گروه دسته دو با استرالیا میزبان برای یک سهمیه رقابت می‌کنند. تا کنون حضور تیم‌های فرانسه و استرالیا در این مسابقات قطعی است و در پایان هفته هفتم لیگ جهانی دو تیم دیگر نیز مشخص خواهند شد.

کد خبر 265051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha