همشهری آنلاین: فعالیت گسترده گروه‌های افراطی در اندونزی که به صورت علنی از گروه تکفیری و تروریستی داعش حمایت می‌کنند، احتمال عملیات تروریستی در روز انتخابات ریاست جمهوری اندونزی را بیشتر کرده است.

سایه تکفیری ها بر انتخابات ریاست جمهوری اندونزی

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری اندونزی پرجمعیت ترین کشور اسلامی روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود و بیش از 186 میلیون نفر از جمعیت 250 میلیونی اندونزی حق رای دادن دارند.

آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی اندونزی در حال سپری شدن است و بحث های اسلامی در این تبلیغات مطرح است.

افراطیون جنوب شرق آسیا از جمله اندونزی هم اکنون طرح دولت اسلامی نوسانترا را در سر دارند و انتخابات در یک کشور اسلامی را بر نمی تابند و به همین دلیل احتمال عملیات تروریستی در روز انتخابات اندونزی دور از ذهن نیست.

انشاد مبای رییس بخش مبارزه با تروریسم اندونزی نیز در این چارچوب در خصوص عملیات تروریستی احتمالی تروریست ها هشدار داد و گفت امکان دارد افراطیون همزمان با انتخابات ریاست جمهوری به صورت مستقیم وارد عمل شوند، هر چند وی به صورت روشن هیچ تهدیدی را اعلام نکرد.

وی گفت نگران استفاده تروریست ها از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای انجام اعمال خشونت آمیز است. ˈتروریست ها بزرگترین دشمنان ایدئولوژی، دموکراسی و انتخابات هستندˈ.

هدف نهایی گروه های افراطی و شبه نظامی در جنوب شرق آسیا که رو به رشد است تشکیل یک خلافت اسلامی با عنوان دولت اسلامی نوسانترا متشکل از مالزی، اندونزی، سنگاپور، جنوب تایلند و جنوب فیلیپین است.

رییس بخش مبارزه با تروریسم اندونزی معتقد است برخی از مسائل در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری اندونزی را می توان با دستور کار تروریست مرتبط دانست.

جوکو ویدودو نامزد حزب تلاش دموکراتیک اندونزی که از سوی برخی حزب های اسلامی این کشور حمایت می شود اکنون مورد اتهام قرار گرفته است که ریشه خانوادگی چینی - مسیحی دارد و این مساله می تواند در کشور مسلمان اندونزی تروریست ها را فعال کند.

یک مقام ارشد حزب پراباوو سوبیانتو نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری اندونزی نیز در ادعایی دیگر جوکو ویدودو را یک کمونیست و شرور و اهریمن از دوران دیکتاتوری سوهارتو دانست.

این اتهامات می تواند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اندونزی تروریست ها و افراطیون در اندونزی را که هر از گاهی بر علیه شیعیان نیز موضع گیری های تندی اتخاذ می کنند، به واکنش ودار کند.

این در حالی است که مذهب و قومیت نقش زیادی در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی و برنده انتخابات دارد.

رییس بخش مبارزه با تروریسم اندونزی معتقد است در حالی که این کشور گام های بلندی برای مبارزه با تروریسم در دهه گذشته برداشته اما احتمال حمله بزرگ هنوز وجود دارد.

کد خبر 264861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha