همشهری آنلاین: معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمار۵۰۰ زندانی ایرانی در اندونزی غیر واقعی است، گفت: پیش نویس قانون استرداد مجرمین از سوی وزارت خارجه به دولت اندونزی ارسال شده و منتظر پاسخگوی از سوی آنها هستیم.

حسن قشقاوی ، ضمن تائید خبرعدم صدور ویزای فرودگاهی از سوی دولت اندونزی برای ایرانیان، گفت: عدم صدور ویزای فرودگاهی برای ایرانیان از سوی دولت اندونزی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان به این کشور است.

معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت اندونزی ویزای مسافران ایرانی را به این کشور لغو نکرده، تصریح کرد: دولت اندونزی تنها تصمیم گرفته صدور ویزای فرودگاهی ایرانیان و برخی اتباع سایر کشورها را لغو کند و هموطنانی که قصد سفر به این کشور را دارند می‌توانند از طریق سفارتخانه این کشور در تهران مبادرت به دریافت ویزا کنند.

وی افزود:باید یک تلاش همه جانبه‌ای در داخل کشورشود تا موضوع قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر از بین برود تا مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.

قشقاوی با اعلام اینکه آمار۵۰۰ زندانی ایرانی در اندونزی غیر واقعی است، بیان کرد: صحت و سقم این آمار و ارقام را باید سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در اندونزی تائید کند، اگرچه اصل قضیه درست است و تعدادی از ایرانیان در این کشور زندانی هستند و تعدادی نیز منتظر اجرای حکم اعدام هستند، اما آماری که دستگاه دیپلماسی کشورمان دارد کمتر از ۵۰۰زندانی در این کشور است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با دولت اندونزی قانون استرداد مجرمین ندارد، ادامه داد: پیش نویس قرار داد استرداد مجرمان میان دو کشور برای دولت اندونزی ارسال شده و منتظر پاسخ آنها هستیم تا با امضای این قرارداد دوجانبه عده‌ای از مجرمین دوران محکومیت خود را در کشورمان سپری کنند.

معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با تاکید براینکه پس از اعلام اسامی ایرانیان زندانی در خارج از کشور به سفارتخانه‌ها، دستگاه دیپلماسی مساعدت‌های لازم از جمله در اختیار گذاشتن مترجم و بازدید از زندان‌ را انجام می‌دهد، گفت: طبق کنوانسیون وین سفارتخانه کشورمان بعد از اعلام اسامی حضور فعالی در روند دادرسی زندانیان دارد اما اخذ وکیل با خانواده زندانیان و تشریک مساعی سفارت امکان‌پذیراست وگرنه اخذ وکیل برای زندانیان از سوی دستگاه دیپلماسی به دلیل قرار ندادن ردیف بودجه برای این امر امکان‌پذیر نیست.

در برخی خبرها آمده بود که ۵۰۰ ایرانی در زندان‌های اندونزی هستند که ۴۷ نفر آنها در انتظار اجرای حکم اعدام خود به سر می‌برند.

 

کد خبر 225359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز