چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دفاتر رای‌گیری برای برگزاری انتخابات پارلمانی در اندونزی بامداد چهارشنبه ۲۰ فروردین گشوده شد.

indonesy

این انتخابات در کشوری با 250 میلیون نفر جمعیت، از شرقی‌ترین استان یعنی پاپوا آغاز شد ولی شرایط نامساعد جوی و مشکلات اداری سبب شد تا برگزاری انتخابات در 30 بخش از این استان به سه روز دیگر موکول شود.

مسئولان برگزاری انتخابات در استان پاپوا برخی مشکلات از جمله بدی آب و هوا و بارش سیل‌آسای باران و ناکافی‌بودن بودجه تعیین‌شده توسط کمیسیون محلی انتخابات را دلیل این تاخیرها عنوان کردند و برخی مطبوعات نیز از تلاش چند نامزد برای خریدن آراء در دقایق آخر در ازای روغن خوراکی، شکر و رشوه‌های دیگر خبر دادند که در اندونزی، اقدامی غیرقانونی ولی بسیار شایع است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،«حزب دمکراتیک برای مبارزه در اندونزی» که تشکل اصلی مخالفان در این کشور به‌شمار می‌رود، خود را تقریبا پیروز میدان می‌داند و جوکو ویدودو، نامزد این حزب که فرماندار جاکارتاست، در نظرسنجی‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است 18 تیر برگزار شود، از دیگر نامزدها پیشی گرفته است.

بر خلاف انتظارها، حزب دمکراتیک که رهبری آن را سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رئیس‌جمهور کنونی اندونزی بر عهده دارد، به سبب برخی رسوایی‌ها با کاهش شدید محبوبیت روبه‌روست و برای نخستین بار از سال 1998 تا به‌حال  به مقام چهارم سقوط کرده است.

احزاب سیاسی که تنها 20 درصد از 560 کرسی پارلمان را از آن خود می‌کنند، هر کدام فقط می توانند یک نامزد برای حضور در این انتخابات معرفی کنند.

قرار است 186 میلیون واجد شرایط شرکت در انتخابات از میان 230 هزار نامزد معرفی‌شده، نمایندگان پارلمان را انتخاب کنند.

نتایج اولیه این انتخابات چند ساعت پس از بسته‌شدن دفاتر رای‌گیری اعلام می‌شوند و عموما نتایج رسمی انتخابات در این کشور تقریبا مشابه همین نتایج اولیه هستند که در فاصله زمانی 17 تا 19 اردیبهشت اعلام خواهند شد.

کد خبر 255261
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز