همشهری آنلاین: در درگیری های خشونت بار میان طرفداران دو نامزد انتخاباتی رقیب در منطقه تولیکارا در استان پاپوای اندونزی شش نفر کشته و هشتاد و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ به نقل از خبرگزاری شین هوا ،‌ مطبوعات محلی پاپوا نوشتند در پی درگیری های خونین اخیر میان طرفداران دو نامزد رقیب، انتخابات بخش بوپاتی در منطقه تولیکارا که ابتدا قرار بود روز جمعه برگزار شود به تاریخ دیگری موکول شد.

پائولوس واترپوو از مسئولان پلیس محلی در گفتگو با روزنامه جاکارتا پست اعلام کرد؛ طرفداران دو نامزد رقیب هنوز هم دست از خصومت ها و درگیری های خود برنداشته اند و گفته می شود احتمال درگیری میان گروههای دیگری هم در چند منطقه از کابوراگا، مرکز استان پاپوا، وجود دارد.

در این انتخابات جان تابو رئیس دولت منطقه ای پاپوا که دوره اش به پایان رسیده است با معاون خود ادی سویانتو که از حمایت حزب گلکار برخوردار است جبهه مشترکی را در برابر عثمان وانیمبو و اموس جیکوا که نامزدهای حزب دموکرات هستند تشکیل داده اند.

براساس این گزارش ،‌ مقامات پلیس روز جمعه شمار زیادی از نیروهای خود را در منطقه تلیکارا مستقر کردند تا از بروز خشونتهای جدید جلوگیری کنند.

کد خبر 160867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز