همشهری آنلاین: سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، گوشه‌ای از گنجینه آثار نفیس موزه‌ای نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران را در قالب بنرهایی بزرگ به خیابان‌های پایتخت آورد.

خوشنویسی

به گزارش ايلنا، موقوفه آستان قدس رضوی، سازمان زیباسازی شهر تهران در همکاری با موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در هزار و ۸۰۰ نقطه از مناطق بیست و دو گانه پایتخت، بنرهای به اندازه ۳ م‌تر، دربرگیرنده نام‌های پروردگار از مرقع خطی «اسماءالله و اسماء نبوی» را به مناسبت ماه رمضان به نمایش درآورده است.

این نسخه نفیس خطی که به خط ثلث خوشنویسی شده است، به سده ۱۰ هجری (دوره صفوی) تعلق دارد و به شماره ثبت ۶۰۱۳ در گنجینه خطی کتابخانه و موزه ملی ملک نگهداری می‌شود.

برای نخستین بار است که با همکاری یک سازمان شهری و یک موزه، تصویر آثار نفیس موزه‌ای در قالب بنرهای به تعداد زیاد بر خیابان‌های تهران نقش می‌بندد.

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، تصویرهای برگرفته از مرقع خطی «اسماءالله و اسماء نبوی» را به تازگی در اختیار سازمان زیباسازی شهر تهران قرار داده است تا این نهاد متولی شهرآرایی در پایتخت با بهره‌گیری از تصویرهای این اثر نفیس، از دریچه یک نسخه خطی ۵۰۰ ساله، خیابان‌های تهران را در ماه رمضان به نام‌های پروردگار زینت بخشد.

اکنون در منطقه یک، به نیاوران، فرمانیه، پارک‌وی، تجریش، در منطقه ۲ به مرزداران و گیشا، در منطقه ۳، به میرداماد، دولت، افریقا، در منطقه ۴ به بزرگ‌راه‌های امام علی، صیاد شیرازی و زین‌الدین و خیابان‌ها و گذرگاه‌های دیگر مناطق تهران این بنر‌ها به نمایش درآمده است و می‌توان از دریچه آن‌ها با تماشای نام‌های پروردگار، به تاریخ هنر و فرهنگ ایرانی- اسلامی در عصر صفوی سفر کرد.

کد خبر 264831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha