همشهری آنلاین: از سوی معاونت امور اجتماعی شهرداری منطقه ۹ و فرهنگسرای رویش نخستین دوره جشن رمضانی "ماه مهربانی" در قالب نمایشگاه و ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و دینی در منطقه ۹ تهران برگزار می‌شود.

ماه مبارک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 و فرهنگسرای رویش، جشن معنوی و رمضانی "ماه مهربانی" به مدت 30 شب از هشتم تیر ماه همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان تا 6 مرداد همزمان با پایان ماه مبارک، با برنامه های متنوع نمایشگاهی، فرهنگی، هنری، دینی، کارگاهی و سخنرانی در بوستان شمشیری میزبان شهروندان روزه دار است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 با بیان اینکه ماه رمضان ماه نشاط معنوی، پالایش جسم و روح و از همه مهمتر ماه مهربانی با خود، با دیگران و با خداست، اظهار داشت: معاونت امور اجتماعی شهرداری منطقه 9، فرهنگسرای رویش و مراکز تحت پوشش مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9 بنا بر رسالت خود در ترویج آموزه های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و با این باور که مهربانی از مفاهیم محوری زندگی ما مسلمانان است، مجموعه ای متنوع از برنامه های معنوی و در عین حال سرگرم کننده را برای اقشار مختلف روزه دار تدارک دیده است تا از برکات ماه خدا بیش از پیش بهره مند شوند.

فرزاد قاسم زاده افزود: برنامه های جشن رمضانی "ماه مهربانی" در دو بخش غرفه های مهربانی و برنامه های استیج شامگاهی با حضور روحانیون و کارشناسان دینی، هنرمندان، مداحان و قاریان بین المللی قرآن کریم برگزار می شود و هر روز علاوه بر ارایه ویژه برنامه های خاص غرفه ها، ویژه برنامه هایی متفاوت و متنوع به شهروندان روزه دار، کودکان و نوجوانان ارایه می شود.

رییس فرهنگسرای رویش با بیان اینکه برنامه های جشن "ماه مهربانی" هر روز از ساعت 18 آغاز و تا هنگام افطار بر گزار می شود، اظهار داشت: ایستگاه های متعددی تحت عنوان "غرفه های مهربانی" میزبان شهروندان هستند که از جمله آنها می توان به غرفه پیک نور، کودکان و سبک زندگی، خیریه رمضان، اعجاز طبیعت، سرای سلامت و روزه داری، خطوط آسمانی، کرسی تلاوت و پلی تا معراج اشاره کرد.

وی در مورد خدماتی که در غرفه های مهربانی ارایه می شود، اظهار داشت: غرفه پیک نور شامل روخوانی و تفسیر قرآن با حضور کارشناسان دینی، اصلاح نماز و پاسخگویی به مسائل شرعی، اصلاح و بهبود قرائت و صحیح خوانی نماز است.

در غرفه مهربانی مسابقه نقاشی همراه با اهدای جوایز به کودکان با محور سبک زندگی برگزار می شود و غرفه های خیریه رمضان شامل بازارچه های خیریه، با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) برپا می شود.

قاسم زاده افزود: غرفه "اعجاز طبیعت" شامل خدمات طب سنتی، مشاوره دارویی و عرضه گیاهان دارویی و غرفه سرای سلامت و روزه داری شامل سنجش فشار خون و قند خون، مشاوره تغذیه و سلامت است.

رییس فرهنگسرای رویش گفت: در غرفه "خطوط آسمانی" آیات، احادیث و اسماء الهی با حضور اعضای انجمن خوشنویسان ایران خوشنویسی و به روزه داران اهدا و در دو غرفه "کرسی تلاوت" و "پلی تا معراج" آموزش های قرآنی به کودکان و بزرگسالان ارایه می شود.

وی در باره برنامه های متغیر شامگاهی جشن ماه مهربانی اظهار داشت: ترتیل خوانی قرآن کریم توسط قاریان بین المللی، سخنرانی توسط روحانیون و کارشناسان دینی، اجرای تواشیح، حضورو اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط میهمانان ویژه، رادیو رمضان، مسابقات فرهنگی همراه با اهدای جوایز، اجرای زنده اذان توسط موذنین، برگزاری نماز جماعت با حضور شهروندان روزه دار و توزیع افطاری ساده از جمله برنامه هایی است که هر روز در جشن ماه مهربانی ارایه می شود.

شهروندان برای بهره مندی از برنامه های جشن رمضانی ماه مهربانی می توانند هر روز از ساعت 18 تا 21 به نشانی سه راه آذری، خیابان شمشیری، بوستان شمشیری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعت بیشتر با شماره 66688553 تماس بگیرند.

کد خبر 264183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha