همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سلب دو فوریت از طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و بررسی آن بر اساس یک فوریت را خواستار شدند.

مجلس

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خواستار سلب دو فوریت از این طرح و بررسی آن بر اساس یک فوریت شدند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براین اساس نمایندگان با 113 رأی موافق، 55 مخالف و 10 ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در مجلس خواستار سلب یک فوریت از طرح مذکور شدند.

گفتنی است احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی که به عنوان پیشنهاد دهنده سلب یک فوریت طرح مذکور سخن می گفت افزود: به طور حتم امر به معروف از واجبات مسلم اسلام است که بر این اساس کمیسیون فرهنگی ظرف مدت 6 ماه این طرح را با سوابق قبلی خود مورد بررسی دقیق و در 27 ماده و 4 فصل به تصویب رساند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ در ابتدا گله داریم از هیأت رئیسه که بررسی دو فوریت طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر را به کمیسیون قضایی ارجاع دادند در حالی که کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی مطرح است اما در هر حال این موضوع از سوی کمیسیون قضایی انجام شد به گونه ای که در 17 ماده اکنون در دست نمایندگان قرار دارد.

این نماینده  مجلس نهم ادامه داد: متأسفانه این طرح به صورت ناقص آمده و لازم است دقیق تر و پخته تر روی آن بحث و بررسی شود.

در ادامه ایرج ندیمی به عنوان مخالف سلب فوریت طرح مذکور گفت: طبیعی است اگر بتوانیم این مهم را به صورت جامع تر بررسی کنیم شاید طرحی بهتر را به تصویب برسانیم اما در این شرایط باید هم اندیشی کنیم تا در 17 ماده طرح مذکور بندهایی که نیاز به کار کارشناسی دارند حذف و بقیه مواد به تصویب برسد زیرا وجود چنین قانونی در جامعه احساس می شود.

گفتنی است بعد از آنکه نمایندگان به سلب یک فوریت این طرح رأی دادند رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به طور حتم اهمیت این طرح بر کسی پوشیده نیست و اگر اختلاف نظری هم وجود دارد بر سر جامع بودن این طرح است لذا باید کمیسیون مشترک این موضوع را بررسی کرده تا به سرعت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

کد خبر 263633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha