همشهری آنلاین: جان کری وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در بغداد با نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرد.

جان کری در بغداد با نوری المالکی دیدار کرد

به گزارش ايرنا، منابع خبری از جمله پایگاه خبری صوت العراق گزارش دادند، دو طرف در این دیدار آخرین تحولات امنیتی عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جان کری روز دوشنبه برای دیدار با مقامات عراقی از اردن سرزده وارد بغداد شد. وی قبل از امان در مصر با مقامات این کشور نیز دیدار و گفت و گو کرد.

صوت العراق افزود، جین ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه گفت: کری در سفرش به عراق در باره اقدامات کنونی آمریکا برای کمک به عراق ، جلوگیری از خطر تروریست های مسلح و ترغیب رهبران عراق به تشکیل سریع دولت بر اساس منافع عراقی ها گفت و گو می کند.

هشدار ناتو نسبت به ناآرامی ها در عراق

از سوي ديگر سخنگوی ناتو روز دوشنبه اعلام کرد که اوضاع در عراق بر تمامی منطقه تاثیر می گذارد و می تواند تهدید برای کل جهان باشد بنابراین جامعه جهانی در جلوگیری از اینکه تروریست ها و گروههایی بتوانند جای پای محکمی در منطقه بدست آورند، منافع آشکاری دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، ˈاوانا لانگسکوˈ سخنگوی ناتو امروز در کنفرانسی خبری بر این مساله تاکید کرد که آشکارا این چالش ها را نمی توان فقط از طریق ابزارهای نظامی حل و فصل کرد.

وی یادآورشد که این مهم است رهبران عراقی اقدامات لازم را در جهت تضمین اینکه آنها به همه گروهها توجه می کنند، اتحاد را در میان مردم عراق افزایش می دهند و توانایی نیروهای امنیتی را نیز افزایش می دهند، انجام دهند.

این مقام ارشد ناتو گفت که هیچ درخواستی از سوی عراق به ناتو مطرح نشده و اینکه ناتو یک ماموریت آموزشی کوچک در عراق دارد که باید تکمیل شود.

لانگسکو همچنین یادآور شد که وزیران خارجه عضو ناتو قرار است سه شنبه و چهارشنبه در مورد اوضاع عراق مذاکره کنند.

وی افزود: وزیران خارجه عضو ناتو جدیدترین تحولات عراق و نگرانی ها در مورد امنیت این کشور رایزنی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، وزیران خارجه ناتو روز چهارشنبه نیز در حضور وزیر خارحه اوکراین در کمیسیون ناتو- اوکراین شرکت خواهند کرد و احتمالا در مورد مساله افغانستان نیز مذاکرانی خواهند داشت.

سخنگوی ناتو در مورد انتخابات ریاست جمهوری اخیر در افغانستان گفت: این بسیار مهم است که هر کسی مسوولانه خویشتندار باشد. این انتخابات برای آینده افغانستان مهم به شمار می رود و تکمیل روند این انتخابات برای حرکت رو به جلو این کشور و اعتماد جامعه جهانی به کابل مهم به شمار می رود.

کد خبر 263508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha