یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم افتتاح نمایش "قصر" که در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران موفق به دریافت تندیس بهترین کارگردانی و طراحی صحنه و دریافت تقدیر در سه بخش بازیگری مرد، بازیگری زن و نمایشنامه نویسی شد، ۹ تیر در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، نمایش «قصر» به کارگردانی و طراحی آرمین جوان از 10 تیر ماه اجرای عمومی خود را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند.

این کارگردان جوان تئاتر درباره "قصر" گفت: تئاتر قصر چنان که از اسم آن برمی‌آید، براساس رمان قصر نوشته فرانتس کافکا تهیه و تولید شده است. 

غریبه ای وارد دهکده ای ناشناس می‌شود. مقصد وی مکانی است که به آن قصر می‌گویند.

اهالی دهکده همچون مأمورانی وظیفه شناس با ترفندهای گوناگون غریبه را از هدف اش دور می‌کنند.

این می‌تواند تمام قصه قصر باشد. اما در لابلای این قصه به ظاهر ساده شبکه پیچیده ای از روابط، سیاست ها، کنش ها و علت ها وجود دارد.

وی ادامه داد: تئاتر قصر تلاش می‌کند با خوانشی بینا متنی، ضمنِ ترکیب کنش ها و رویدادهای موجود در رمان و موجود در زندگی به متنی تازه و مستقل برسد.

وی درباره رویکرد اجرا و متن این نمایش نیز گفت: رویکرد گروه اجرایی در تولید متن، انتخاب شیوه اجرا، بازی و در آخر نحوه ایجاد ارتباط با تماشاگر التقاطی و آکادمیک است.

رویکردی که در آن ذهن کنشگر تماشاگر عنصری حیاتی در ایجاد معنا خواهد بود. تئاتر قصر سعی می‌کند با ایجاد اختلال در فرآیند معمول ارتباط اثر با تماشاگر به زبان دیگری برای ارتباط دست پیدا کند.

بنابر این به تماشاگر خود پیشنهاد می‌کند برای افزایش سطح ارتباط که منجر به لذت جستجو، کشف و مشارکت در تولید معنا می‌شود تلاش و صبر بیش تری صرف كند.

در این نمایش بازیگرانی همچون محمدرضا علی اکبری، الاهه بخشی، جعفر کرمانی، عطیه ترابی، مهدی کرمانی به ایفای نقش می‌پردازند.

در این گروه مشاور کارگردان سمانه زندی نژاد، مدیر فنی فرهاد قدسی، دستیار و برنامه ریز حسین ایرجی، مشاور لباس الهام شعبانی، عکاس محسن کرمانی، گرافیست جعفر کرمانی، مدیر روابط عمومی زهرا شایانفر هستند.

علاقه مندان به دیدن این نمایش می‌توانند از طریق سایت www.tamashakhaneh.ir نسبت به پیش خرید بلیط های این اجرا اقدام کنند.

کد خبر 263330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha