همشهری آنلاین: وزیر صنایع و معادن اعلام کرد: دولت برای تولید فلزات اساسی از جمله فولاد برنامه اساسی و استراتژیک تدوین کرده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن علیرضا طهماسبی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح صنایع ذوب آهن شمال غرب کشور در ملکان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال گذشته ایران با تولید بیش از10 میلیون تن فولاد در رده 20 کشور تولید کننده فولاد جهان قرار گرفت تاکید کرد: تولید فولاد در کشور تاپایان برنامه چهارم باید سه برابر شود.

وی اجرای 73 پروژه در سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی با مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی برای تولید فلزات اساسی را ازجمله اقدامات این وزارتخانه برای دستیابی به این هدف ذکر کرد.

وزیر صنایع و معادن در ادامه با تشریح اقدامات این وزارتخانه برای اجرای بند (الف) و (ج) ابلاغیه اصل 44 تصریح کرد : وزارت صنایع و معادن سال گذشته 2 هزار و 300 میلیارد تومان براساس بند (ج) این ابلاغیه واگذاری داشته است.

طهماسبی همچنین با اشاره به ضرورت اجرای بند (الف) اصل 44 گفت : این وزارتخانه برای زمینه سازی سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن با ارائه لوایحی به منظور رفع موانع تولید ازجمله مشکلات بانکی ،‌ عوارض ، تهیه وثیقه و ... اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در سال گذشته 2 میلیون تن محصولات فولادی و 400 هزار تن فولاد خام تولید کرده است ابراز امیدواری کرد : با اجرای حدود 7 طرح در سال جاری با ظرفیت سالانه 1 میلیون و 100 هزار تن، امسال تولید فولاد توسط بخش خصوصی به 5 / 1 میلیون تن افزایش یابد.

طهماسبی همچنین ابراز امیدواری کرد: اجرای پروژه صنایع ذوب آهن شمال غرب کشور در آذربایجان شرقی با ظرفیت تولید 800 هزار تن فولاد در سال و سرمایه گذاری بالغ بر 2 هزار و 610 میلیارد ریال بتواند مشوق و الگوی خوبی برای حضور بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن باشد.

بازدید از روند اجرایی طرح شیشه شرکت اسافلوت در شهرستان مراغه با ظرفیت اسمی سالانه 220 هزار تن شیشه جام بروش فلوت و سرمایه گذاری حدود 418 میلیارد ریال از دیگر برنامه های وزیر صنایع و معادن در سفر به استان آذربایجان شرقی بود.

کد خبر 26313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز