مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

۸۰ تفاهمنامه همکاری میان مجموعه‌های مدیریت شهری و شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید در اداره پایتخت منعقد شده است.

قالیباف

اين مهم در جريان برگزاري نخستين نمايشگاه فناوري‌هاي نوين مديريت شهري صورت گرفته است كه ديروز شهردار تهران از آن بازديد كرد.محمدباقر قاليباف در حاشيه بازديد خود از نخستين نمايشگاه فناوري‌هاي نوين مديريت شهري كه از سوي مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران برپا شده، در جمع خبرنگاران يكي از موضوعات جدي كشور را بحث اجراي كامل اركان اقتصاد مقاومتي دانست كه تأكيد بر حمايت از كار و سرمايه ايراني دارد. به گفته شهردار تهران، تحقق پيشرفت در كشور امكان‌پذير نيست مگر اينكه توجه ويژه‌اي به توسعه علم و حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان شود و هرچقدر در اين بخش موفقيت به‌دست‌ آيد، مي‌توان از توليد كشور حمايت كرد.

قاليباف با اشاره به اينكه اكنون كشور از 2چالش بزرگ رنج مي‌برد، ادامه داد: بزرگ‌ترين چالش‌هاي كشور در حال حاضر فاصله بين حوزه‌هاي علمي و عملي از يك سو و از سوي ديگر تصميم‌گيري‌هاي غلطي است كه گاهي اوقات مديران اجرايي مي‌گيرند كه نه‌تنها هيچ پايه علمي و عملياتي نداشته بلكه صدمات جبران ناپذير زيادي را به كشور وارد مي‌كند.

مجموعه مديريت شهري به اجراي برنامه‌ها و پروژه‌هاي دانش بنيان و علمي اهتمام دارد. اين نكته مورد تأكيد شهردار پايتخت قرار گرفت و اظهار داشت: يكي از وظايف مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در مجموعه شهرداري تهران شناسايي نيازهاي مجموعه در حوزه فناوري‌هاي نوين و تكنولوژي‌هاي جديد است. به همين‌خاطر برگزاري نخستين نمايشگاه فناوري‌هاي نوين مديريت شهري يكي از ابتكارات اين مركز براي ايجاد همكاري و هماهنگي بيشتر ميان شركت‌هاي دانش‌بنيان و شهرداري تهران است.
قاليباف با بيان اينكه در اين نمايشگاه شركت‌هاي مطرح دانش‌بنيان حضور دارند، يادآور شد: با ايجاد امكانات حقوقي و مالي مستقر در نمايشگاه سعي كرده‌ايم تا تفاهمنامه‌هاي همكاري در حوزه استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين بين مجموعه مديريت شهري و شركت‌هاي دانش بنيان منعقد شده و زمينه همكاري در حوزه استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين فراهم شود. وي با تأكيد براينكه رفع معضلات و مشكلات شهر تهران مي‌تواند به‌عنوان يك تجربه موفق در كلانشهرهاي كشور مورد استفاده قرار گيرد گفت: تعميم تمامي تجربه‌هاي موفق شهرداري تهران به ساير كلانشهرهاي كشور مصداق بارز مديريت جهادي و تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور است.

قاليباف همچنين ابراز اميدواري كرد كه برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي به همگرايي بيشتر مديريت شهري، شركت‌هاي دانش بنيان و مخترعان منجر شود، زيرا اجراي پروژه‌هاي علمي تأثير زيادي در كاهش هزينه‌ها و توسعه تكنولوژي بومي در تهران دارد. شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به استفاده از نانو در اجراي پروژه‌هاي عمراني در تهران ياد آور شد: يكي از مشكلاتي كه معابر پايتخت با آن روبه‌روست، استفاده از رنگ براي اجراي خط‌كشي‌هاي خياباني است كه هم طول عمر كوتاهي دارد و هم هزينه‌هاي زيادي را براي شهرداري در بر دارد و آلودگي‌هاي زيست‌محيطي را براي شهروندان ايجاد مي‌كند. حتي برخي از تصادفات رانندگي كه در تهران اتفاق مي‌افتد به‌خاطر كيفيت پايين اين رنگ‌ها در خط‌كشي‌هاي خياباني است كه زود كمرنگ مي‌شود.

وي ادامه داد: اگر اين محصولات با استفاده از تكنولوژي نانو ساخته شود هم طول عمر بيشتري دارد و هم هزينه‌ها براي شهرداري تهران كاهش پيدا مي‌كند به‌طوري كه ديگر لازم نيست خط كشي‌هاي خياباني هر سال تمديد شود. قاليباف در پايان صحبت‌هاي خود با اشاره به حمايت شهرداري تهران از مخترعان و شركت‌هاي دانش‌بنيان تأكيد كرد: شهرداري تهران حمايت‌هاي لازم را براي توسعه و ارتقاي فناوري‌هاي نوين و تكنولوژي‌هاي جديد كه در خدمت مديريت شهر تهران است، ادامه مي‌دهد.

بازديد شهردار پايتخت از روند ساخت خطوط 3و 7مترو

شهردار تهران صبح ديروز نيز در بازديد از خطوط 3و 7متروي تهران، در جريان آخرين وضعيت پيشرفت عمراني اين‌دو پروژه اولويت دار شهري قرار گرفت و آن را رضايت‌بخش توصيف كرد. محمدباقر قاليباف در جلسه پيش از بازديد به عيسي شريفي قائم‌مقام خود در امور مناطق ماموريت داد تا چهارشنبه‌هاي هر هفته، آخرين وضعيت پيشرفت پروژه را در بازديدهاي كارگاهي رصد كند. قاليباف همچنين در بازديد كارگاهي از بخش‌هاي مختلف شمال خط 3 مترو از روند كار و پيشرفت پروژه ابراز رضايت كرد و گفت: در مقايسه با بازديد 2ماه گذشته، پيشرفت كار خوب بوده است و انتظار دارم به اتكاي مديريت جهادي، 30كيلومتر خط جديد مترو در سال‌جاري به مرحله بهره‌برداري برسد.

کد خبر 263058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha