مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نصب گل‌میخ در محوطه خارجی ساختمان‌هایی در لندن به منظور بازداشتن بی‌خانمان‌ها از خوابیدن در این مناطق، اعتراض بسیاری را در فضای توئیتر برانگیخته‌است.

لندن

براساس گزارش گاردين، نصب گل‌ميخ در محوطه خارجي آپارتمان‌هايي در بريج رود لندن اعتراض بسياري را برانگيخته‌است. كاربران توئيتر با محكوم كردن اين حركت اعتراض كرده‌اند كه چرا با افراد بي‌خانمان مانند جانداران موذي رفتار مي‌شود؟ زيرا از همين ترفند براي راندن كبوترهاي ولگرد در شهر استفاده مي‌شود.

به گفته ساكنان اين منطقه، گل‌ميخ‌ها در ماه گذشته در فضاي خارجي ساختمان‌ها نصب شده‌اند تا از خوابيدن بيخانمان‌ها در محوطه خارجي ساختمان‌ها جلوگيري شود.

 

لندن

ساكنان اين منطقه با ارسال تصاويري از گل‌ميخهايي كه در فضاي خارجي ساختمان‌هاي آنها نصب شده، موجي از اعتراض را در شبكه توئيتر ايجاد كرده‌اند.

اما موسسات خيريه حامي افراد بي‌خانمان ادعا مي‌كنند بيش از يك دهه است كه از اين گل‌ميخ‌هاي فلزي براي راندن بيخانمان‌ها استفاده مي‌شود.

به گفته مقامات بريتانيايي اين روند در راستاي كاهش ميزان خيابان‌خوابي كه رو به گسترش گذاشته شده، انجام گرفته‌است. طي سه سال گذشته ميزان خيابان‌خوابي در بريتانيا 36 درصد و در لندن 75 درصد افزايش داشته‌است و سال گذشته بيش از 6 هزار و 400 خيابان‌خواب در خيابان‌هاي لندن شمارش شده‌اند.

تداوم ركود اقتصادي، كمبود مسكن و كاهش كمك‌هزينه‌هاي مختلف، به ويژه كمك هزينه‌هاي مسكن از جمله مهمترين عوامل افزايش پديده خيابان‌خوابي در بريتانيا به‌شمار مي‌رود.

کد خبر 261848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha