چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

ترجمه-ناهید پیشور: دیوید بارون تهیه کننده تمامی فیلمهای سری هری پاتر در این سالها بوده است. او در این گفت‌وگو در باره فیلم هری پاتر و محفل ققنوس توضیحاتی می‌دهد.

  • با توجه به حجم هفتصد صفحه‌ای کتاب رولینگ آیا کار شما برای ساخت فیلمی دو ساعت‌ونیمه و حذف برخی از بخشها مشکل نبود؟

- این گونه اقتباسهای ادبی همیشه مشکل است، چون شما باید همه چیز را در نظر بگیرید و در نهایت  هم برخی از اینکه صحنه مورد نظرشان در فیلم نبوده ناراضی می‌‌شوند. شما گاهی ناچار می‌‌شوید بخشهایی را بیرون بگذارید که جذاب هستند ولی در روند فیلمنامه زائد به نظر می‌‌رسند.

  • حذف کدام بخش برای شما مشکل بود؟

- ما در این فیلم بازی کوییدیچ را نداریم، در حالیکه می‌‌توانست جذاب باشد. من خیلی تلاش کردم تا آن را در فیلم حفظ کنم، ولی متاسفانه بنا به چند دلیل موفق به این کار نشدم.

  • ظاهراً امتحانات دو تن از هنرپیشه‌های اصلی در حین فیلمبرداری مشکلاتی را برای شما بوجود آورد.

- این اتفاق غریبی بود، من تا به‌حال این قضیه را تجربه نکرده بودم. ما در خلال کار ناچار به یک توقف 9 هفته‌ای شدیم و این باعث شد تا همه ما به تعطیلات اجباری برویم. اما من امیدوارم که در آینده چنین چیزی برایم اتفاق نیفتد.

  •  آیا چیزی تحت عنوان عدم تطابق وقایع داستان با رشد طبیعی هنرپیشه‌های اصلی وجود داشت؟

- این مسئله در فیلمهای قبلی به مراتب محسوس‌تر بود چرا که با وجود فاصله 18ماهه بین فیلمبرداری آنها، رشد فیزیکی هنرپیشه‌ها کاملاً به چشم می‌آمد ولی این قضیه در مورد فیلم ما چندان به نظر نمی‌‌رسد.

  • این اولین فیلمی است که ما شاهد حضور تسترالز در این سری فیلم هستیم.

-بله، اما به نظر من آنها واقعا ترسناک هستند ولی قطعا علاقه‌مندان این کتاب‌ها حضور آنها را در فیلم تحمل خواهند کرد.

  • برخی مطرح کرده‌   اند که با تیره‌تر شدن محتوای کتابها قطعا متوسط سن تماشاگران فیلم هم بالا خواهد رفت آیا شما از این موضوع  نگران نبودید؟

- در این فیلم لحظات تیره متعددی وجود دارد و به همین دلیل است که محدودیت سنی برای تماشاگران این فیلم لحاظ شده است، ولی قطعا تماشاگران هم با این موضوع موافقند که این فیلمها رابطه مستقیم با کتابها دارد.

کد خبر 26294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز