دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تدوین راهبردهای توسعه دیپلماسی شهر بر اساس ماده ۱۴۹ برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران خبر داد و گفت: به منظور ارتقا جایگاه تهران در کلان شهرهای منطقه و جهان ضروری است راهبردهای توسعه دیپلماسی شهری تدوین شود.

به گزارش مهر، علیرضا دبیر با اشاره به نشستی که در این خصوص با معاون ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری تهران و مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات، کمک به ایجاد بسترهای ارائه خدمات در سطح بین المللی، توسعه زیرساخت‌ها برای جذب گردشگران، بسترسازی برای برگزاری اجلاس ها و رویدادهای بین المللی، برجسته سازی نمادهای ایرانی و اسلامی تهران، حضور فعال در فضاهای رقابتی کلان شهرهای جهانی و تهیه نظام جامع دیپلماسی شهری از جمله تکالیفی است که در برنامه 5 ساله دوم بر عهده شهرداری تهران نهاده شده است.

وی با اشاره به ساخت برند شهر تهران در سطح جهانی عنوان کرد: برند شهر تهران باید از برند دیگر شهرهای دنیا متمایز باشد و تهران را به عنوان یک شهر جهانی منحصر به فرد به دنیا معرفی کند. برندی که متناسب با فرهنگ ایرانیان و دارای ویژگی قابلیت تکرار در زمان های مختلف باشد می تواند چهره پایتخت کشورمان را دگرگون کند.

علیرضا دبیر افزود: امیدوارم شورای عالی دیپلماسی شهری که در شهرداری تهران تشکیل شده با جدیت به کار خود ادامه دهد تا اثرات آن در روابط دیپلماتیک تهران با سایر شهرهای جهان دیده شود.

وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی شهرداری تهران باید جایگاه ویژه ای در اتاق پایش داشته و در همه حوزه ها وارد شود.

کد خبر 262742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha