مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

۲۴ خرداد گردهمایی مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) در محل سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

شهردار تهران در اين گردهمايي ضمن تبريك اعياد شعبانيه و خيرمقدم به پروفسور سميعي، قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و حاضران در مراسم گفت: خيرين و مؤسسات خيريه كه در حقيقت همان فرهنگ دستگيري در جامعه ما بوده است، از گذشته سنت بزرگ فرهنگ اسلامي و ايراني ما بوده، هست و خواهد بود.

محمدباقر قاليباف افزود: وقتي بنده در گذشته نه چندان دور در جريان اين بحث قرار گرفتم از چند جهت بسيار خوشحال شدم؛ از يك جهت مشاهده كردم كه توجه به سرمايه‌هاي انساني، دانش، علم و حضور پروفسور سميعي صورت مي‌گيرد و اينكه ما از همه ظرفيت‌هاي كشور و ملت عزيز خود در هر كجاي اين كره خاكي استفاده مي‌كنيم. شهردار تهران اينطور ادامه داد كه مؤسسه خيريه امام رضا(ع) در بحث كار خير و انفاق، مرزها و گرايش‌هاي سياسي، مديريتي، قدرت و عقيدتي نمي‌شناسد.

وي يكي از ويژگي‌هاي اين مجموعه را كمك به محرومان و افراد نيازمند براي موضوع مهمي مثل امر درمان عنوان و تأكيد كرد: چنين كاري وظيفه همه ماست. شهردار تهران اظهار داشت: مؤسسه خيريه متوسلين به امام رضا(ع) به‌عنوان يك مركز تحقيقاتي، پژوهشي، تشخيصي و علمي به‌شمار مي‌رود و مركزي است كه بدون‌شك گام‌هاي بلند ديگري در ادامه اين رشد علمي كه در كشور شروع شده، برخواهد داشت.

قاليباف در پايان گفت: بنده هم چه به‌عنوان يك شهروند و چه از موضع مسئوليت حقوقي خود هر امكاني كه از دستم برآيد، حتما در خدمت اين مجموعه و براي چنين مركز مهمي خواهم بود.

فرصت مشاركت خيران سلامت فراهم خواهد شد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز  طي سخناني در گردهمايي اعضاي خيريه متوسلين به امام رضا(ع) گفت: شايد در شرايط فعلي كشور ما، يكي از بهترين بخش‌هايي كه مردم مي‌توانند انفاق و كمك كنند، حوزه سلامت است. مردم در اقصي نقاط كشور در باب بهداشت و درمان بسيار گرفتار هستند و از موهباتي كه براي سلامت ضروري است، برخوردار نيستند. قاضي‌زاده هاشمي ابراز داشت: مردم ايران از ديرباز در امر خير و كمك به ديگران ساعي و كوشا بودند و جزو ملت‌هاي مثال زدني هستند. در آموزه‌هاي ديني ما نيز به امر خير، نذر و هبه توجه بسيار زيادي شده است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به نقش خيرين سلامت در كشور گفت: خيرين زيادي در سراسر كشور در زمينه ساخت بيمارستان‌ها، مراكز بهداشتي و درمانگاه‌ها فعال هستند كه با تأسي به گذشتگان فعاليت مي‌كنند. دولت هم باور دارد كه كار بايد از مسير مردم انجام شود. بنابراين دولت از همكاري همه افرادي كه نيكوكار هستند و قرار است در حوزه سلامت و بهداشت مردم قدمي بردارند، استقبال مي‌كند.

تلاش شهرداري براي خدمت به خلق خدا

سفير سابق ايران در سازمان ملل متحد نيز طي سخناني در گردهمايي ديروز گفت: هر جايي در اين شهر نشاني مي‌بينيد، نشان از دستان تواناي شهردار تهران و همكاران ايشان است كه در راه رضاي خدا گام برداشته‌اند تا به خلق خدا خدمت كنند كه خدمت به خلق خدا، عبادت است. صادق خرازي افزود: نمي‌توان ادعا كرد انفاق امري وارداتي در تمدن و فرهنگ ماست.

اين عضو هيأت امناي مؤسسه خيريه متوسلين به امام رضا(ع) سپس به بحث فرهنگ پرداخت و اظهار كرد كه فرهنگ نقطه مغفولي است كه طي صد و اندي سال گذشته، اندام انديشه‌هاي جامعه را خشكانده است. خرازي ادامه داد: «ما از اين واقعيت كه در تكوين تمدن بشر نقش داشتيم غافليم و ناچاريم براي اينكه موضوعي را در جامعه جا بيندازيم و با مخاطبان صحبت كنيم، از خارجي‌ها وام بگيريم، درحالي‌كه اين در متن فرهنگ جامعه ايراني و اسلامي ما وجود داشته است.»

پروفسور مجيد سميعي نيز طي سخناني در اين مراسم از راه‌اندازي مركز علوم اعصاب ايران تا 2 سال ديگر خبر داد و گفت: كسي قادر است مشكلات كشور را حل كند كه افكارش متمركز بر اشكالات بوده و تلاش او براي رفع اشكالات باشد نه اينكه به تعريف از اقدامات بپردازد.

کد خبر 262584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha