همشهری آنلاین: در حالی که آیت الله سیستانی از مراجع شیعه در نجف اشرف، علیه جنایتکاران گروه داعش اعلام جهاد کرده است؛ منابع خبری از داوطلبی ۸۰ هزار عراقی برای نبرد با تروریست‌های این گروه خبر دادند.

آیت‌الله سیستانی علیه داعش اعلام جهاد کرد

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: آیت الله سیستانی با صدور فتوایی علیه مزدوران داعش اعلام «جهاد » کرد.

انفجار مسجد به دست داعش در شمال مقدادیه

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، افراد مسلح داعش مسجد سعدبن معاذ را در منطقه الجزیره در روستای عرب جبور در شمال المقدادیه منفجر کردند.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد، شیخ عبدالمهدی الکربلایی یکی از نمایندگان آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه شهر کربلا از مردم خواست سلاح به دست گیرند و از کشور خود در برابر ستیزه جویان دفاع کنند.

80 هزار عراقی داوطلب، برای مقابله با داعش

شبکه المیادین گزارش داد: هشتاد هزار نفر برای تشکیل کمیته های مردمی در عراق به منظور مقابله با جنگجویان دولت اسلامی در عراق و شام «داعش» داوطلب شدند.

داعش برای نفوذ به شهر جلولا در استان دیاله تلاش کرد.

نیروهای پلیس فدرال عراق با همکاری پیشمرگ ها مانع این حمله شدند. اما داعش توانست جاده بغداد به استان کرکوک را به کنترل خود درآورد.

نیروهای ویژه عراقی برای حمله به شهر موصل و آزاد کردن این شهر آماده می شوند.

نیروهای امنیتی و ارتش عراق در ورودی های بغداد به حال آماده باش در آمده اند.

داعش تلاش می کند کنترل منطقه ای را که بین سه استان بغداد، الانبار و بابل قرار دارد در دست بگیرد.

امریکا از بیم خطر داعش، برای تخلیه هزاران نفر از شهروندان خود از عراق اقدام کرده است.

هنوز پنج هزار پیمانکار آمریکایی داخل عراق هستند و کارکنان شرکت هایی که روز پنجشنبه از پایگاه هوایی «بلد» تخلیه شدند نیز بخشی از همین گروه بودند.

دولت عراق طرحی را برای دفاع از بغداد تدوین کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با توجه به پیشروی سریع تروریست های داعش به سمت پایتخت عراق پس از تصرف شمار زیادی از مناطق در این کشور، دولت عراق جمعه از تدوین طرح جدید امنیتی برای محافظت از بغداد در برابر هر گونه حمله افراطیون خبر داد.

در حالی که افراطیون در فاصله 100 کیلومتری پایتخت عراق قرار دارند ژنرال سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد:«ما طرح جدیدی را برای محافظت از بغداد تدوین کرده ایم.»

حمله بالگردهای ارتش به مواضع داعش

وزارت دفاع عراق اعلام کرد : بالگردهای ارتش این کشور مواضع تروریست ها در شهر موصل ، تکریت و دیاله را هدف قرار داد. این در حالی است که ستاد عملیات استان انبار نیز از کشته شدن سه تروریست داعشی خبر داده است.

سوء قصد به جان وزیر امنیت منطقه کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امنیت منطقه کردستان عراق روز پنجشنبه از انفجاری در کرکوک جان به در برد.

آزادی 31 تبعه ترکیه از بند داعش

رسانه های ترکیه روز پنجشنبه گزارش کردند تعدادی از گروگان های ترک که به دست گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در شهر موصل در شمال عراق بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

شبکه تلویزیون سی ان ان ترک و اتحادیه کارگران ترکیه اعلام کرد افراد آزاد شده 31 راننده کامیون هستند که طی دو روز گذشته به دست این گروه به گروگان گرفته شده بودند.

حدود 50 نفر از کارکنان دیپلماتیک کنسولگری ترکیه در شهر موصل هنوز در اسارت اعضای داعش هستند.

ادامه جنگ روانی داعش؛ از تهدید شیعیان تا حمله به بغداد

محمد العدنانی سخنگوی گروه تروریستی داعش در پیام رادیویی خطاب به مالکی گفت: جنگ سرنوشت ساز ما با شیعیان در سامرا و بغداد نخواهد بود بلکه این جنگ در نجف خواهد بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دیشب در جلسه دو ساعته که پشت درهای بسته برگزار شد، آخرین وضعیت عراق و اقدامات گروه تروریستی داعش را بررسی کرد.

نماینده روسیه و رئیس ماه ژوئن شورای امنیت در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق درباره آخرین وضعیت این کشور به شورای امنیت گزارش داد.

ویتالی چورکین گفت: پانزده عضو شورای امنیت اقدامات گروه های تروریستی در شهرهای عراق را به شدت محکوم کردند.

شبکه تلویزیونی المیادین هم به نقل از گزارش سازمان ملل متحد اعلام کرد: افراد مسلح داعش در موصل دست به اعدام های جمعی غیرنظامیان و سربازان و نیروهای پلیس زده اند.

لاوروف: تحولات عراق از شکست کامل مداخله امریکا و انگلیس حکایت دارد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد پیشروی تکفیری ها در عراق تمامیت ارضی این کشور را تهدید می کند و از شکست کامل مداخله نظامی امریکا و انگلیس در عراق حکایت دارد.

خبرگزاری های روسیه به نقل از لاوروف گزارش دادند: رئیس جمهور آمریکا 11 سال قبل، از پیروزی دموکراسی درعراق خبر داد اما از آن زمان اوضاع در این کشور بدتر شده است.

اوباما: اگر منافع ملی ما به خطر بیافتد به سمت عملیات نظامی می رویم

العربیه اعلام کرد؛ رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر منافع ملی ما به خطر بیافتد به سمت عملیات نظامی می رویم.

ورود 7000 نظامی امریکایی به عراق

خبرگزاری نهرین گزارش داد ، یک منبع بلند پایه امنیتی عراق از ورود 7000 سرباز امریکایی به عراق خبر داد.

از این تعداد، 4000 سرباز امریکایی وارد بغداد و 3000 نظامی وارد شهر سلیمانیه شده اند.

حمله جدید گروه تروریستی داعش به عراق از روز سه شنبه و با حمله به شهر موصل اغاز شد . این شهر اکنون در اختیار داعش است .

این گروه همچنین با حمله به زندان های بادوش ، التسفیرات و زندان مدیریت مبارزه با تروریسم هزاران زندانی را فراری دادند . زندانیان عمدتا افراد تکفیری و قاچاقچیان و نیروهای جنایتکار بعثی بودند . افراد مسلح داعش با حمله به انبارهای سلاح همه انواع سلاح های سنگین از جمله بالگردها و خودروهای زرهی و تانک ها را در اختیار دارند .

کد خبر 262427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha