چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه گزیده اى از آثار امیر حسین دلبرى و برپایى آیین رونمایى از کتاب «جواهرات شاعرانه» این هنرمند جوان صاحب سبک عصر جمعه ٢٣ خرداد ماه در گالری روژ آغاز به کار مى‌کند.

جواهرات

به گزارش همشهري آنلاين، در هشتمین نمایشگاه انفرادی امیر حسین دلبری در كنار ١٢٠ قطعه جواهرات هنرى، كتاب «جواهرات شاعرانه» او كه مشتمل بر گزيده اى از معروف ترين مجموعه هاى او در فاصله سالهاى ١٣٨٧ تا ١٣٩٢ است، رونمايى خواهد شد كه توسط انتشارات كوله پشتى و با مقدمه آيدين آغداشلو به زيور طبع آراسته شده است.

موتيف هاى ايرانى اسلامى، المان هاى معمارى و علاقه وافر به خوشنويسى و ادبيات، الهام هاى هميشگى دلبرى در خلق جواهرات هنرى است كه او را درعين جوانى به هنرمندى صاحب سبك در اين زمينه بدل ساخته است.

زاويه نگاه متفاوت هنرمند به جواهرات هنرى كه آن ها را به موازات هنرهاى تجسمى و مجسمه مى‌داند باعث شده براى نمایش آثار مانند نمایش مجسمه عمل كند و آویزها را که بیشتر شبیه مجسمه های دیواری هستند در قابهایی دیواری به روی دیوار نصب و برای نمایش انگشتری ها و گوشواره ها که حجمی تر هستند از استندهایی استفاده كند که معمولا برای نمایش مجسمه های کوچک به كار مى‌روند.

امير حسين دلبرى متولد1361 سبزوار است. او در کارنامه خود دریافت مدرک دیپلم طراحی جواهرات اینترنشنال جمولوژی و ساخت تکنیک گلد از انگلستان را دارد.

وی تاکنون هفت نمایشگاه انفرادی را در گالری های داخلی و خارجی از جمله خانه هنرمندان، گالری 66، نیکولاش فلامل پاریس، آرت هاوس و مید تاون تورنتو برپا کرده و در چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور از جمله خانه هنرمندان، گالری صد رنگ و گالری های دهلی، ونکور و تورنتو شرکت داشته است.

كتاب و نمايشگاه «جواهرات شاعرانه» عصر جمعه 23 خرداد 93 در گالری روژ واقع در شهرک غرب، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، پلاک 7 آغاز به كار مى‌كند و علاقمندان می‌توانند تا سوم تیرماه از ساعت 17 تا 20 این آثار دیدن كنند.

کد خبر 262273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha