همشهری آنلاین: همزمان با برپایی نمایشگاه آثار خارجی گنجینه موزه با موضوع «از امپرسیونیسم تا امروز – تاریخ معاصر چاپ های دستی»، با همکاری گالری «برکنر» در دوسلدورف، ۱۳ اثر از دو هنرمند بزرگ آلمانی به موزه هنرهای معاصر تهران اهداء شد.

به گزارش همشهري آنلاين، «هاینس ماک» و «گونتر اوکر» دو هنرمند بزرگ آلمانی هستند که به همراه «اتو پینه» گروه زیرو (صفر) را بعد از جنگ جهانی دوم در آلمان راه اندازی کردند و به نوعی بنیان گذار دوره جدید هنر آلمان پس از جنگ بودند.

از هاینس ماک در سال 1380 و گونتر اوکر در سال 1391 نمایشگاهی در موزه هنرهای معاصر تهران برپاشده بود.

آثار اهداء شده که با تکنیک های مختلف چاپ دستی تولید شده اند متعلق به سال های 2012 و 2013 هستند که هفت اثر با عنوان تقویم شماره یک الی هفت متعلق به «گونتر اوکر» است و شش اثر نیز به «هاینس ماک» اختصاص دارد.

چهار اثر از آثار ماک با عنوان «عناصر چهارگانه» و دو اثر دیگر بدون عنوان هستند که همه آن ها در نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر تهران به روی دیوار رفته اند.

در این نمایشگاه بیش از 240 اثر از 74 هنرمند به نمایش در آمده است.

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه آثار "از امپرسیونیسم تا امروز - تاریخ معاصر چاپ های دستی" می‌توانند تا 16 مردادماه، روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 20 و روزهای جمعه از ساعت 16 تا 20 به جز شنبه ها و تعطیلات رسمی به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه كنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگيرند.

کد خبر 262157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha