دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داد: خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که او و علی لاریجانی مذاکره‌کننده هسته‌ای ارشد ایران آماده برقراری تماس‌های بیشتری در زمینه برنامه‌های هسته‌ای تهران هستند.

سولانا پس از یک گفت وگوی تلفنی با لاریجانی گفت: این گفت و گویی سازنده بود که طی آن ما جنبه‌های مختلف برنامه هسته‌ای ایران را مرور کردیم.

سولانا ادامه داد: هر دوی ما در زمینه آمادگی خود را برای برقراری تماس‌های بیشتر، در شرایط مناسب، با هدف اعتمادسازی مجدد در زمینه صرفا غیرنظامی بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، به توافق رسیدیم.

در بحبوحه نگرانی غرب در این زمینه که برنامه هسته‌ای ایران سرپوشی برای تلاش‌هایی در زمینه تولید سلاح اتمی است، قرار است در ‪ ۲۲‬اوت تهران به یک بسته حاوی مشوق‌های ارائه شده از سوی کشورهای پنج به علاوه‌ی یک در ازای توقف غنی‌سازی پاسخ دهد.

شورای امنیت تا ‪ ۳۱‬اوت به ایران مهلت داده است تا فعالیت‌هایش را در زمینه غنی‌سازی و بازفراوری اورانیوم متوقف کند و یا با تحریم‌های احتمالی مواجه شود.

ایران با وجود تهدید موجود در زمینه اعمال تحریم‌ها، روز یکشنبه ضمن تاکید بر این که توقف کار هسته‌ای در دستور کار آن قرار ندارد، تازه‌ترین تسلیحات خود را به معرض نمایش گذاشت.

کد خبر 2619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز