همشهری آنلاین: تروریست‌های گروه داعش مرکز امنیتی دانشگاه الانبار و نیز پل ارتباطی این دانشگاه با شهر الرمادی عراق را منفجر کردند.

حمله تروریست ها به دانشگاه الانبار عراق

به گزار واحد مركزي خبر، شبکه المیادین روز شنبه گزارش داد گروه تروریستی داعش در حمله امروز خود به دانشگاه الانبار واقع در مرکز شهر الرمادی عراق، مرکز امنیتی این دانشگاه و پل ارتباطی دانشگاه و شهر الرمادی را منفجر کرد.

در جریان این دو انفجار و نیز بر اثر درگیری هایی که پس از آن بین این عناصر و نیروهای امنیتی عراق رخ داد، چند تن کشته یا مجروح شدند.

برپایه این گزارش، عناصر مسلح گروه تروریستی داعش تلاش می کنند ساختمان دانشگاه الانبار را تحت کنترل خود در آورند.

پایگاه روزنامه الیوم السابع به نقل از یک منبع آگاه در دانشگاه الانبار عراق خبرداد عناصر گروه تروریستی داعش حدود هزار دانشجوی دختر و پسر به همراه اساتید آنان را در داخل دانشگاه گروگان گرفته است.

خوابگاه دانشجویان و خوابگاه استادان در محوطه دانشگاه واقع شده است.

دانشجویان این روزها سرگرم گذراندن امتحانات پایان ترم هستند.

شبکه المیادین در خبر دیگری از الانبار خبرداد : نیروهای پلیس و ارتش عراق همچنان دانشگاه الانبار را تحت محاصره خود دارند و در صدد حمله به دانشگاه برای سرکوب عناصر داعش هستند اما آنچه تا کنون مانع این حمله شده، وجود عده زیادی گروگان در دست عناصر داعش است.

نیروهای دولت عراق پیش از اینکه داعش پل ارتباطی دانشگاه با شهر را منفجر کند، خود را به اطراف دانشگاه رساندند. هواپیماهای ارتش عراق بر فراز الرمادی در پرواز هستند. در حالی که انتظار همراه با نگرانی بر دانشگاه و اطراف آن حاکم است،

گهگاه درگیری های پراکنده ای بین دو طرف روی می دهد. داعش تک تیر اندازهایی را روی بام ساختمان دانشکده های این دانشگاه مستقر کرده است.

پایگاه عراقی خبر هم اعلام کردنیروهای امنیتی حدود 300 دانشجو را از دانشکده های مختلف دانشگاه الانبار به دانشکده علوم تربیتی که از منطقه درگیری با عناصر داعش دور است منتقل کردند.

به گزارش این پایگاه خبری شماری از اساتید دانشگاه در حال حاضر در خانه‌هایشان در این شهرک دانشگاهی در محاصره داعش قرار دارند و برای نجات خود درخواست کمک کرده‌اند.

در بین مهاجمان به دانشگاه، تعدادی عناصر انتحاری هستند که کمربندهای انفجاری با خود همراه دارند.

پایگاه خبری المسله نیز اعلام کرد در جریان درگیری‌ها و انفجارهای داخل دانشگاه الانبار، 6 نفر کشته و 30 نفر مجروح شدند.

کد خبر 261773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha