همشهری آنلاین: مرحله دوم رزمایش تاکتیکی مصباح الهدی با رمز یا ابالفضل (ع) در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق برگزار شد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به حساسیت منطقه پدافندهوایی جنوب شرق و همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس رزمایش یک روز مصباح الهدی در این منطقه پدافندی برنامه ریزی و دو مرحله آن به اجرا در آمده است.

امیر صباحی فرد اظهار داشت: این مرحله از رزمایش مصباح الهدی با محوریت گروه پدافند هوایی کیش برگزار شد و سامانه های راداری موشکی، توپخانه ای و الکترونیکی و پست های دیده بانی برابر سناریو های رزمی مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفت و این سامانه هااقدام تاکتیکی مناسب بر علیه اهداف خود به انجام رساندند.

وی افزود: رزمایش های مصباح الهدی برای کلیه مناطق پدافندی برنامه ریزی شده است و در طول سال هر منطقه پدافندی موظف به برگزاری این رزمایش و ارزیابی کارکنان و سامانه های پدافندی در مواجهه با حملات احتمالی است.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در پایان گفت: با توجه به اینکه سناریو های در نظر گرفته شده برای این رزمایش ها کاملا متنوع و برابر تهدیدات روز برنامه ریزی شده است می تواند میزان آمادگی کارکنان و سامانه ها را در مقابله با هر گونه تهدید به صورت واقعی مورد ارزیابی قرار دهد و موجب ارتقاع توان رزمی و عملیاتی یگان های پدافند هوایی در سطح کشور شود.

کد خبر 261756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha