همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین انصاری رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در محل اردوی آموزشی-رزمی دانشجویان دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) پدافند هوایی در اردوگاه امام حسین(ع) سمنان حضور یافت.

پدافند هوایی

حجت الاسلام انصاری در جمع دانشجویان شرکت کننده در این اردو گفت: خدمت به کشوری که صاحب آن حضرت ولی عصر(عج) است توفقیق بزرگیست که نصیب هر شخصی نمی‌شود.

وی توضیح داد: یکی از راه های رسیدن به سعادت و کمال خدمت به جامعه‌ای است که در آن احکام الهی جاری است و دین اسلام اصلی ترین دین آن جامعه است.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به وجود دیدگاه های مختلف در دست یابی به کمالات و ارزش ها اظهار داشت: در هر جامعه افراد مختلفی با دیدگاه های متفاوتی وجود دارند بعضی توفیق را در به دست آوردن دنیا می دانند و بعضی ارزش را در کسب معنویت و معارف الهی؛ اما انچه از ایات و روایات بدست می اید این است که کسب توفیق در سه پله خلاصه می شود که اولین پله علم می باشد چون وجه تمایز انسان بر سایر مخلوقات الهی قدرت تفکر و تعقل و کسب دانش و معرفت اوست.

وی ادامه داد: در قران کریم کلمه علم و مشتقات ان ٧٨٥ بار تکرارشده است و این اهمیت علم از نگاه دین مقدس اسلام را می رساند.

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه دشمن شناسی را از مهمترین مراتب علم دانست و افزود: شناخت دشمنی که همواره در کمین نشسته و از هر فرصتی برای ضربه زدن به دین استفاده می کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خطاب به دانشجویان حاضر ادامه داد: برای شما جوانان عزیز که فردا جزو افسران خوب این کشور خواهید شد شناخت دشمن و تشخیص حق از باطل خیلی اهمیت دارد لذا شما در مرور تاریخ انقلاب می بینید در هر ایستگاه بعضی بخاطر عدم شناخت حق از باطل از قطار انقلاب پیاده می شوند.

حجت الاسلام انصاری پله دوم کسب توفیق را عمل دانست و بیان داشت: علم زمانی ارزش پیدا می کند که توام با عمل صالح باشد و از مصادیق عمل صالح جهاد در راه خداست یعنی همین کاری که شما بابت آن در حال آموزش هستید.

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه کمال اخلاص را به عنوان پله سوم کسب توفیق معرفی نمود و توضیح داد: انسان باید هرکاری می کند به خاطر پروردگار عالم باشد. لذا کسانی در این جاده به قله کمال می رسند که هدف و نیتشان تنها رضایت پروردگار عالم باشد و امروز کشور ما به افسرانی مخلص مانند شهید صیاد شیرازی شهید بابایی نیاز دارد.

یادارور می شود اردوی آموزشی-رزمی دانشجویان دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) قرارگاه پدافند هوایی از نوزدهم خرداد به مدت 15 روز در اردوگاه امام زاده هاشم(ع) و اردوگاه سمنان در حال برگزاری می باشد.

کد خبر 262883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha