گروه اقتصادی: قیمت سه گروه کالای لبنی شامل شیر پاستوریزه تا 5/2 درصد چربی، ماست تا 4 درصد چربی و پنیر فرآوری شده به قیمت سال 85 بازگشته و تولید کنندگان دولتی و خصوصی موظف به رعایت این قیمت‌ها شدند.

سرپرست سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در نشست خبری خود با اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد در زمینه افزایش قیمت لبنیات، گفت: در مصوبه پیشین این شورا افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات مطرح شده بود که به دلیل سوءاستفاده تولید کنندگان و افزایش 32 درصدی قیمت‌ برخی از فرآورده‌های لبنی، بر اساس مصوبه جدید شورای اقتصاد که در 21 خرداد ماه ابلاغ و باید توسط تولید کنندگان خصوصی و دولتی اجرایی شود، نرخ سه گروه کالای لبنی شیر پاستوریزه، ماست و پنیر تا پایان بررسی این سازمان، به قیمت‌های سال گذشته برگشته و با اتمام این بررسی نیز حداکثر افزایش قیمت‌ها تا 10 درصد خواهد بود.

کیومرث جلیلیان، افزود: بر اساس این مصوبه سایر فرآورده‌های لبنی از شمول قیمت‌گذاری خارج شده و با آزاد سازی قیمت‌ها، تولید کنندگان می‌توانند نسبت به جبران افزایش نیافتن قیمت‌ این3 قلم کالاها و افزایش هزینه‌های تولید، اقدام کنند.

بر این اساس هیچ واحد تولیدی دولتی یا خصوصی حق افزایش قیمت سه گروه کالای مذکور را نداشته و سازمان حمایت با بررسی صورت مالی شرکت‌های تولیدی و پس از تجزیه و تحلیل،میزان افزایش قیمت این سه گروه کالایی را به شرکت‌های مشمول این مصوبه اعلام خواهد کرد.

سرپرست سازمان حمایت در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهری در زمینه درج نشدن قیمت وکم فروشی برخی شرکت‌های لبنی و چگونگی جبران زیان مصرف کنندگان به دلیل افزایش قیمت‌ها در ماههای اخیر، گفت: برای کنترل درج قیمت، درصد چربی و جلوگیری از کم‌فروشی شرکت‌های تولید کننده لبنیات، سازمان حمایت بخشنا‌مه‌‌ای را به این شرکت‌ها ابلاغ کرده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

اما در زمینه چگونگی جبران زیان مصرف کنندگان نیازمند بررسی بیشتر بوده که بهتر است در زمان دیگری به آن بپردازیم.

سازمان حمایت قیمت برخی محصولات شرکت صنایع شیر ایران که از تاریخ 18 تیر 86 باید به قیمت‌های سال گذشته عرضه شود را به شرح جدول ذیل اعلام کرد.

کد خبر 26168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز