سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

جنگل مهروئیه فاریاب در جنوب استان کرمان، بر اثر بـی‌احتیـاطی، بـه‌مدت ۸ ساعت در آتش بی‌مسئولیتی گردشگران و عدم‌وجود امکانات کافی آتش‌نشانی در فاریاب سوخت.

جنگل مهروئیه فاریاب در آتش سوخت

آنطور كه در گزارش مهر آمده است محسن فرامرزپور، رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان فارياب، در اين‌باره گفت: اين آتش‌سوزي يكشنبه گذشته در جنگل مهروئيه فارياب در اثر بي‌احتياطي عده‌اي از افراد رخ داد و به محض اطلاع از وقوع آتش‌سوزي اكيپ‌هايي از سوي آتش‌نشاني و منابع طبيعي كهنوج و فارياب به منطقه اعزام شدند.

وي كمبود امكانات آتش‌نشاني در فارياب را عامل طولاني شدن حريق دانست و افزود: نبود تجهيزات كافي و شدت آتش‌سوزي باعث شد كه عمليات مهار آتش به‌مدت 8ساعت به طول انجامد. از اين رو، انتظار مي‌رود مسئولان براي جبران كمبود تجهيزات آتش‌نشاني اقدام كنند.

فرامرزپور همكاري و كمك‌هاي مردم را در اطفاي حريق مؤثر دانست و يادآور شد: 20هكتار از جنگل مهروئيه فارياب در اين آتش‌سوزي طعمه حريق شد و گونه‌‎هاي گياهي ازجمله اسكنبيل، گز، كهورك و بوته‌هاي مرتعي مانند هندوانه ابوجهل، علف گندم و خارشتر از بين رفتند.

وي از گردشگران خواست هنگام حضور در طبيعت نكات ايمني را رعايت كرده و به اين نكته توجه داشته باشند كه با توجه به‌وجود بوته‌هاي خشك و دماي بالاي هوا امكان آتش‌سوزي و گسترش سريع آن وجود دارد.جنگل مهروئيه واقع در جنوب استان كرمان با 5هزار و 400هكتار وسعت از توابع شهرستان فارياب بوده كه در سال 53 و پيش از انقلاب به ثبت يونسكو رسيده است.

 

کد خبر 261415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha