پنجشنبه شب گذشته بخشی از مراتع منطقه حفاظت شده سفید‌کوه خرم آباد دچار حریق شد.

آتش سوزی

  اين آتش‌سوزي با تلاش تيم‌هاي اطفاي حريق محيط‌زيست و منابع طبيعي لرستان ساعت 3بامداد جمعه به‌طور كامل مهار شد با و جود اين، بخشي از اين مراتع براثر آتش‌سوزي تخريب شده است. منطقه حفاظت شده سفيدكوه يكي از غني‌ترين رويشگاه‌هاي منحصربه‌فرد بلوط محسوب مي‌شود كه زيستگاه گونه‌هاي مختلف جانوري است.

هرسال با شروع فصل گرما نگراني از آتش‌سوزي‌هاي احتمالي در جنگل‌ها و مراتع كشور شدت مي‌گيرد به‌ويژه آنكه سازمان جنگل‌ها ومراتع كشور از كمترين تجهيزات و امكانات براي مقابله با آتش‌سوزي برخوردار است. رئيس سازمان جنگل‌ها و مراتع با اعلام اينكه طرح جامع اطفاي حريق و پيشگيري از آتش‌سوزي در دستور كار قرار گرفته و براساس آن، همه دستگاه‌ها موظف‌اند اين سازمان را در مقابله با آتش‌سوزي در جنگل‌ها ومراتع ياري دهند گفت كه در سال زراعي جاري بارندگي‌هاي خوب باعث پوشش گياهي مطلوبي در رويشگاه‌هاي مرتعي و جنگلي شده و اكنون با فرارسيدن فصل گرما اين پوشش گياهي خشك شده و به‌شدت مستعد آتش‌سوزي است.

خداكرم جلالي همچنين از امضاي تفاهمنامه با وزارت كشور براي مقابله با آتش‌سوزي در عرصه‌هاي منابع طبيعي كشور خبر داد و گفت كه يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع هم در آماده‌باش كامل براي مقابله با حريق به سر مي‌برد. وي گفت كه نداشتن يگان هوايي اطفاي حريق در مناطق صعب‌العبور از مهم‌ترين چالش‌هاي سازمان جنگل‌ها ومراتع براي مقابله با آتش‌سوزي‌هاي احتمالي است.

رئيس سازمان جنگل‌ها در حالي از كمبود تجهيزات براي مقابله با آتش‌سوزي خبر مي‌دهد كه هر سال بخش قابل توجهي از عرصه‌هاي جنگلي و مرتعي كشور قرباني آتش‌سوزي مي‌شود. آنطور كه در خبرگزاري مهرآمده است پنجشنبه شب گذشته مراتع منطقه سفيد‌كوه خرم آباد دچار حريق شده و بخشي از مراتع براثر آتش‌سوزي تخريب شده است. مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان لرستان درباره اين آتش‌سوزي گفته است كه علت آتش‌سوزي بي‌احتياطي گردشگراني بوده كه در محل حضور يافته و نسبت به خاموش كردن آتش اقدام نكرده‌اند.

کد خبر 263164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha