همشهری آنلاین: اعتصاب سراسری کارکنان شبکه حمل‌ونقل عمومی در ایتالیا، این کشور را فلج و هزاران مسافر را سرگردان کرده است.

به گزارش ایرنا، در پی فراخوان اتحادیه‌های صنفی، کارکنان بخش حمل‌ونقل عمومی در سراسر ایتالیا به مدت 24 ساعت دست به اعتصاب زده که منجر به سرگردانی هزاران مسافر در سراسر این کشور شد.

این در حالی که کارکنان راه آهن وابسته به اتحادیه‌های کاری Usb روز گذشته دست از کار کشیده و امروز نیز کارکنان بخش حمل‌ونقل هوایی و شهری (اتوبوس، ترام و مترو) اعتصاب کردند.

اتحادیه‌های کاری دلیل برگزاری این اعتصاب را اعتراض علیه برنامه خصوصی‌سازی این بخش و بهبود شرایط کاری اعلام کردند.

در پی اعتصاب کارکنان وابسته به این اتحادیه‌های کاری، بسیاری از پروازها لغو یا به تعویق افتاد که خود باعث ایجاد هرج و مرج در فرودگاه‌ها شد.

صف‌های طولانی در مقابل ایستگاه‌ها به امید گذر اتوبوس از سوی مسافران بی‌اطلاع و در مقابل باجه‌های پرواز در فرودگاه‌ها شکل گرفته و رسانه‌های ایتالیایی از این روز به عنوان جمعه سیاه برای حمل‌ونقل یاد کردند.

این اعتصاب در شهر رم نیز از صبح امروز آغاز شد و تا پایان ساعت کاری ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که 75 درصد از مسافران رم پایتخت ایتالیا با استفاده از 384 خط اتوبوس و تراموا جابجا می‌شوند. این خطوط شامل 7068 ایستگاه است که در مجموع 3571 کیلومتر را تحت پوشش دارد که با استفاده از 2715 وسیله نقلیه یک هزار و 132 میلیون مسافر را در سال جابجا می‌کند.

سالانه 322 میلیون مسافر در شهر رم (معادل 22 درصد از کل مسافران) از 3خط مترو که با 48 قطار بیش از 36 کیلومتر را تحت پوشش دارد، استفاده می‌کنند. همچنین 51 میلیون مسافر در سال نیز با استفاده از 84 قطار راه اهن شهری و برون‌شهری جابجا می‌شود.

کد خبر 260953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز