همشهری آنلاین: استادیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تأکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های بانوان گفت: این حمایت باعث می‌شود تا موفقیت زنان در عرصه فعالیت‌های قرآنی بر روح و جان جامعه هم تأثیرگذار باشد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهره سادات طباطبایی استادیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار کرد: از نظر آفرینش خداوند تبارک و تعالی زن و مرد را با تفاوت‌هایی آفریده است که زن تلاوت بیان و تأثیرگذاری قوی‌‌تر نسبت به مرد دارد، لذا پرورش این توانایی‌ها باعث می‌شود زنان در فرآیند پرفراز و نشیب زندگی و جامعه موفق‌تر باشند و این عاملی تأثیرگذار و مثبت بر روی فرزندان و خانواده خواهد بود.

استادیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزاری این نوع همایش‌ها را در ارتقاء فرهنگ عمومی بسیار تأثیرگذار دانست و اعلام کرد: انتخاب بانوان در این همایش، خودباوری و اعتماد از دست رفته و خدشه‌دار شده بانوان را به آن‌ها بر می‌گرداند و از طرفی هم باعث می‌شود زنان با مسئولیت خطیر خود در جامعه آشنا شوند.

طباطبایی در پایان افزود: معرفی بانوان قرآنی نمونه باعث ایجاد الگو در جامعه خواهد شد؛ چرا که این زنان نمونه علاوه بر تلاش و فعالیت در پرورش فرزندان و خانواده‌های خود در جامعه هم حضور فعال دارند و برگزاری چنین همایش‌هایی باعث معرفی این بانوان به جامعه خواهد بود.

امینی: تمام برکات زندگی‌ام از قرآن است

مادر دو فرزند حافظ و نخبه قرآنی اظهار کرد: خداوند را به خاطر این فضل الهی شاکرم و در تمام دوران تربیت بچه‌ها برخدا و ائمه‌اطهار توکل داشته و تمام تلاش خود را کرده‌ام تا فرزندانم در راه قرآن و اهل بیت قدم بردارند.

وی عنوان کرد: در دوران بارداری به تلاوت قرآن گوش می‌دادم و از زمان کودکی فرزندانم را همراه خود به مجالس و کلاس‌های قرآنی می‌بردم و در حین اینکه خودم تلاوت می‌کردم، فرزندانم هم علاقه‌مند شدند و از سن 7 سالگی با شور و اشتیاق به روخوانی و قرائت قرآن گرایش پیدا کردند و در ابتدا هم از جزء 30 قرآن شروع به حفظ کردند که البته تشویق‌های پدرشان هم نقش به سزایی داشت.

وی ادامه داد: در تمام این سال‌ها از خداوند مدد خواستم و چون خودم داور و مدرس قرآنی بودم ولی زمانی که اشتیاق فرزندانم را در فراگیری قرآن مشاهده کردم از حجم فعالیت‌هایم اندکی کاستم تا علاوه بر انجام وظیفه مادی و تأمین نیازهای مادی و عاطفی فرزندانم به پرورش قرانی که نیاز روحی فرزندان است بیشتر توجه کنم.

امینی با تأکید بر نقش و جایگاه بانوان بیان کرد: بانوان باید با برنامه‌ریزی در کارهای منزل در زمینه‌های فرهنگی و قرآنی هم فعال باشند و البته تا امروز رشد چشمگیری را شاهد هستیم.

وی ادامه داد من به عنوان فردی که 28 سال سابقه تدریس قرآن دارم امروز خیلی خوشحالم که در حوزه علمیه بنت‌الهدی که طلاب خارجی را پرورش می‌‌دهد مشغول به تدریسم و چون آنها سفیران خارجی ما در دنیا هستند و تمام برکات مادی و معنوی موفقیت‌های زندگی‌ام را از قبل و برکات آن می‌دانم.

کد خبر 260718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز