دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل از یک دادگاه در ایالت کالیفرنیا خواسته تا به شرکت سامسونگ دستور دهد بعضی قابلیت‌های به کار رفته در موبایل و تبلت خود را حذف کند. این قابلیت‌ها فن‌آوری‌های ثبت شده (Patent) اپل را نقض می‌کنند.

به گزارش PCWorld، شرکت اپل همچنین از دادگاه خواسته تا در مورد میزان خسارتی که در دعوای حقوقی قبلی این دو شرکت تعیین و سامسونگ ملزم به پرداخت آن شده بازبینی کند. بعضی از قابلیت‌های مورد نظر اپل گزینه Slide to Unlock است که در صفحه اصلی همه گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود و کاربر با کشیدن انگشت خود از سمت چپ به راست صفحه، قفل گوشی را باز می‌کند. علاوه بر این اپل مدعی شده که قابلیت تصحیح خودکار حروف و قابلیت تشخیص شماره تلفن‌ها و لینک‌های وب در متن پیامک‌ها هم شامل نقض فن‌آوری‌های ثبت شده خود است.

در حال حاضر قابلیت تصحیص خودکار حروف از سوی دادگاه به عنوان نقض حقوق اپل تایید شده و دادگاه در حال محاسبه جریمه سامسونگ است. البته بعضی فن‌آوری‌های به کاررفته در محصولات اپل هم ناقض حقوق سامسونگ هستند. اواسط اردبیهشت امسال یک دادگاه در کالیفرنیا حکم به پرداخت ۱۱۹ میلیون دلار غرامت از سوی سامسونگ برای نقض سه فن‌آوری ثبت شده دیگر داد.

شرکت اپل پیشنهاد داده که دادگاه یک ماه به سامسونگ فرصت دهد تا فن‌آوری‌های فعلی خود را با فن‌آوری‌هایی که ناقض حقوق اپل نیستند جایگزین کند. به گفته اپل این کار بسیار ساده است و جایگزین‌های زیادی برای فن‌آوری‌های ثبت شده اپل وجود دارد.

ظاهراً دعوای حقوقی اپل و سامسونگ که از حدود سه سال پیش شروع شد همچنان ادامه دارد. البته یک روزنامه محلی در کره جنوبی از توافق این دو غول فن‌آوری برای رفع مشکلات نقض فن‌آوری‌های ثبت شده در خارج از دادگاه خبر داده است.

کد خبر 260696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز