همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، بر استفاده دانشجویان از امکانات و اطلاعات جمع‌آوری شده در این باغ موزه برای نگارش پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر رضا فرجی‌انا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه اعضای شورای معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، از باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت بازدید کرد.

فرجی‌دانا در بازدید از بخش‌های مختلف این باغ موزه، بر همکاری و مشارکت هر چه بیشتر دانشگاهیان بویژه دانشکده‌های هنر در انجام امور هنری و زیبایی‌شناسی این باغ موزه تأکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با دعوت از مسئولان دانشگاهی به خصوص روسای دانشگاه‌ها برای بازدید از این باغ موزه، بر لزوم آماده‌سازی یک تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و باغ موزه دفاع مقدس تهران تاکید کرد.

بر طبق این گزارش، سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس تهران نیز با ارائه گزارشی از نحوه عملکرد این باغ موزه و معرفی بخش‌های مختلف آن، اعلام آمادگی کرد که تجربیات و آموخته‌های دوران دفاع مقدس با بهترین کیفیت در اختیار نسل جوان قرار گیرد و خواستار مشارکت و همکاری دانشگاهیان در بخش‌های مختلف این باغ موزه شد.

باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت 23 هکتار و زیربنای 30 هزار مترمربع بنا شده و دارای امکاناتی نظیر وب سایت اختصاصی چهار زبانه، نمایش و ارائه صحنه‌های دوران دفاع مقدس، ارائه آخرین دستاوردهای نظامی و دفاعی، حضور فرماندهان جنگ به عنوان راویان مستقیم صحنه‌های دفاع مقدس و برخورداری از آرشیوی غنی شامل 5500 ساعت فیلم‌های منحصر به فرد از صحنه‌های مختلف جنگ، یک میلیون و 200 هزار قطعه عکس، 1500 ساعت نوار صوتی گفتگوی فرماندهان جنگ در عملیات مختلف و 180 هزار سند خاص نظامی به صورت مکتوب است.

کد خبر 260615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز