یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه در نشست مشترک با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اینکه آثار هنری برای مردم فرهنگ‌سازند و نقش تربیتی دارند، گفت: بی‌دقتی در پردازش موضوع رفتار و منش مخاطبان را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که ما و اهالی هنر هر دو باید در این امر پاسخگو باشیم.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه

 به گزارش همشهری، دیدار حجت‌الاسلام هادی صادقی با محمدرضا جعفری جلوه را می‌توان نخستین نشست مشترک دستگاه قضا با مدیران ارشد سینما دانست. دکتر صادقی در این دیدار شناسایی مشکلات و تلاش برای رفع موانع در مسیر ارتقای فرهنگ حقوقی در عرصه سینما را از مأموریت‌های معاونت فرهنگی قوه قضاییه دانست و بر فراهم کردن سازوکار فعالیت سینماگران در حوزه قضا با هدف تأمین نگاه صحیح سینماگران به فضای قوه قضاییه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان دستگاه قضا می‌توانند مشاور و همراه فیلمنامه‌نویسان باشند، افزود: به این ترتیب، پردازش موضوع براساس واقعیت‌های موجود خواهد بود و باورهای غلط در جامعه منتشر نمی‌شود. معاون فرهنگی قوه قضاییه کمترین توقع دستگاه قضا را شکل‌گیری موضوع فیلم براساس واقعیت عنوان کرد و گفت: بسیاری از پرونده‌ها قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به فیلم دارند و فقط باید هنرمندانه تصویر شوند. وقتی فیلمنامه براساس تخیل صرف نوشته شود، اثری ضعیف با موضوع تکراری تولید می‌شود. حجت‌الاسلام صادقی بنیاد سینمایی فارابی را از بهترین مکان‌های ورود معاونت فرهنگی برای تعامل با هنرمندان سینما و اطلاع از نظر آنها دانست و ضمن اعلام حمایت از سینماگران، درباره راهکارهای این حمایت گفت: ما می‌توانیم استفاده سینماگران را از پرونده‌ها تسهیل و در تولید برخی آثار فاخر مشارکت کنیم. برگزاری کارگاه ارتقای نگرش به مسائل حقوقی هم دیگر راهکار ماست.

در این دیدار، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با مغتنم دانستن ورود دستگاه قضا به عرصه هنر و استفاده از ظرفیت‌های آن در ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه افزود: دستگاه قضا بعد از آسیب‌شناسی معضلات باید آن را پیش روی سینماگران بگذارد تا به‌عنوان نیازهای اصلی مورد توجه هنرمندان قرار بگیرد. جعفری جلوه تشکیل کارگاه نقد و آموزش برای سینماگران، ارائه نظرات کارشناسی در مرحله نگارش فیلمنامه و حضور در جشنواره‌های فجر، کودک و نوجوان و یاس را اقدام‌های عملی دستگاه‌ قضا برای تقویت و حمایت از سینماگران عنوان کرد. در پایان این نشست، بر تهیه پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری قوه قضاییه و فارابی توافق شد.

کد خبر 260503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز