سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

هنوز روزهای جشنواره سی‌ودوم به پایان نرسیده بود که زمزمه اکران چند فیلم دفاع‌مقدسی ازجمله «چ»، «شیار ۱۴۳» و «۵۰قدم آخر» در روزهای فتح خرمشهر به گوش رسید و تهیه‌کنندگان این فیلم‌ها حال و هوای سوم خرداد را برای اکران فیلم‌هایشان مناسب می‌دانستند.

سینما-فیلم ۵۰ قدم آخر

 جشنواره که تمام شد، تهیه‌کننده «چ» ندای اکران نوروزی سر داد و اظهار امیدواری کرد که فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌کیا در روزهای مصادف با سالروز شهادت دکتر چمران در خرداد هم روی پرده بماند. سازندگان شیار 143بعد از چند نوبت تغییر زمان اکران، سرانجام ترجیح دادند عید فطر را برای نمایش فیلم‌شان قطعی کنند و تنها فیلم بازمانده از میان 3 نامزد اکران سوم خرداد، 50قدم آخر بود که حالا گمانه‌زنی‌ها برای اکران آن همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر قوت گرفته است.

خبر اصلی را سعید سعدی تهیه‌کننده فیلم ناکام جشنواره سی‌و‌دوم داد و گفت: آخرین ساخته کیومرث پوراحمد به مناسبت سوم خرداد در گروه سینمایی فرهنگ به نمایش درمی‌آید. او با اشاره به چند تغییر اساسی نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره افزود: حدود 15تا 17دقیقه از این فیلم حذف شده و علاوه بر تدوین مجدد، تغییراتی هم در گفتار روی متن به‌وجود آمده است. اگر کف فروش «زندگی جای دیگری است» این هفته پایین بیاید، 50قدم آخر از آخرین روز اردیبهشت جای آن را می‌گیرد. در غیراین صورت، فیلم تازه پوراحمد هفته آینده به سینماها می‌آید. هر چند فیلمساز کهنه‌کار در جشنواره نتوانست مخاطبان خود را راضی نگه دارد اما حال و هوای دفاع‌مقدسی و استقبال مخاطبان از بازی بابک حمیدیان و طناز طباطبایی می‌تواند به اکران سوم خرداد رسمیت ببخشد؛ رویدادی که در کنار نوروز و عیدفطر‌مثلث اکران سینمای ایران را شکل می‌دهد.

کد خبر 259995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز