همشهری آنلاین: وزیر کشور با انتقاد از سیاست مسکن مهر گفت: به رغم هزینه ۴۰ هزار میلیارد تومانی، مسکن مهر نقش روشنی در توسعه سکونتگاه‌های رسمی نداشت. با این هزینه‌ها می‌باید بافت‌های حاشیه‌ای و فرسوده شهری را اصلاح می‌کردیم تا بتوانیم ضمن توسعه پایدار شهری نیازهای متقاضیان مسکن را نیز تامین کنیم.

شهروندان نوشت: رحمانی فضلی اظهارات رحمانی فضلی در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان سیمای مرکز کردستان در زیر آمده است:

  • نگاه دولت تدبیر و امید به سازمانهای مردم نهاد، نگاهی مثبت است و سازمانهای مردم نهاد می توانند در حل موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی نقش بسیار تاثیرگذاری داشته باشند.
  • نقش احزاب در جامعه بسیار پر رنگ است. اگر بتوانیم رفتار حزبی و سیاسی را در کشور قانونمند و منطقی کنیم ، می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.
  • فرهنگ مبنای تمام فعالیت های بشری است. دشمنان با استفاده از مقولات فرهنگی سعی در جا انداختن فرقه های جعلی در جامعه دارند ، اما فرهنگ ایرانی اسلامی در قالب تشیع و تسنن هیچ گاه اجازه ورود چنین فرقه های جعلی را نمی دهند.
  • انتقاد وزیر کشور از سیاست مسکن مهر ؛ به رغم هزینه ۴۰ هزار میلیارد تومانی، مسکن مهر نقش روشنی در توسعه سکونتگاههای رسمی نداشت. با این هزینه ها می باید بافتهای حاشیه ای و فرسوده شهری را اصلاح می کردیم تا بتوانیم ضمن توسعه پایدار شهری نیازهای متقاضیان مسکن را نیز تامین کنیم.
  • برنامه ریزی مبتنی بر تمرکز گرایی از دهه ۱۳۴۰ منجر به خالی شدن مناطق پیرامونی از جمعیت و مهاجرتهای گسترده به شهرهای بزرگ شد. در نتیجه این سیاست بافت های غیر استاندارد در شهرهای بزرگ و کلانشهرها شکل گرفت و لازم است با بازگشت به برنامه های تعادل وتوازن منطقه ای، توسعه پایدار را در تمام کشور محقق کرد.
  • محور برنامه ششم توسعه تعادل و توازن منطقه ای است. باید مناطقی چون کردستان که دارای عقب افتادگی هستند در قالب این برنامه مورد توجه جدی قرار گیرند.
کد خبر 260461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز