شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل درحال ساخت تبلیتی است که از قابلیت تصویربرداری سه بعدی برخوردار خواهد‌بود.

گوگل

براساس گزارش BBC،وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع نزدیک به شرکت گوگل اعلام کرده این شرکت درحال تولید چهار هزار دستگاه تبلت با قابلیت تصویربرداری سه‌بعدی است و تولید آنها تا ماه آینده پایان خواهد یافت.

این تبلت از دو دوربین جلویی و نرم‌افزار پیچیده تصویربرداری برخوردار خواهد بود و قرار است در کنفرانس آینده توسعه‌دهندگان گوگل به نمایش گذاشته شود. گوگل اعلام کرده هیچ پاسخی به شایعاتی که از این محصول جدیدش منتشر شده نخواهد داد. اما این شرکت در ماه مارچ Project Tnago را معرفی کرد، تلاشی برای تلفیق تکنولوژی سه‌بعدی با گوشی‌های موبایلش. این نمونه گوشی برای بررسی‌های بیشتر در اختیار 200 تولید کننده  قرار گرفت. این تکنولوژی از حسگرهای فروسرخ برای محاسبه عمق استفاده می‌کند.

گوگل

توانایی تصویربرداری سه‌بعدی توسط تجهیزات کوچک دستاورد تکنولوژیکی جدیدی به شمار نمی‌رود، اما استراتژی گوگل بهره‌برداری از توانایی‌های سخت‌افزاری این تکنولوژی در راستای برنامه‌های نقشه‌برداری‌اش خواهد بود. برای مثال می‌توان از چنین ابزاری برای نقشه‌برداری سریع سه‌بعدی از محیط داخلی یک مکان استفاده کرد.

براساس گزارش وال‌استریت، انتظار می‌رود گوگل مشابه سیاستی که درباره محصول جدیدش، عینک گوگل به کار گرفت را درباره این تبلت نیز استفاده کرده و تنها به تعداد محدودی از تولید‌کنندگان و مهندسان اجازه آزمایش و استفاده از این تکنولوژی را پیش از عرضه تجاری آن بدهد.

درحال حاضر رقابت برسر ساختن برترین اپلیکیشن‌های ایجاد محیط‌های واقعیت مجازی شدت گرفته‌است. به گفته تحلیل‌گران بازار، در سال‌های گذشته تجهیزاتی با قابلیت نمایش و ایجاد تصاویر سه‌بعدی وارد بازار شده‌اند اما مورد بی‌توجهی شدید مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند، بی‌میلی که شاید گوگل بتواند موجب ایجاد تغییر آن و بهبود بازار شود.

کد خبر 260417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز