همشهری آنلاین: مدیر کل امور بین‌الملل مجلس، با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس دوستان سوریه در یکشنبه هفته آینده در تهران، گفت: خوشبختانه مقامات کشورها برای حضور در این کنفرانس استقبال مناسبی کرده‌اند.

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، از برگزاری کنفرانس دوستان سوریه در روز (یکشنبه 11 خرداد) در تهران خبر داد و گفت: خوشبختانه استقبال رؤسای کمیسیون‌های خارجه مجالس از این نشست رو به افزایش بوده و در این نشست قطعا شاهد افزایش حضور این مقامات خواهیم بود.

مدیر کل امور بین‌الملل مجلس، با اشاره به برگزاری نشست گذشته دوستان سوریه در روز ( 21 اسفند ماه 92) با حضور رؤسای کمیسیون‌های خارجه مجالس هشت کشور در تهران، افزود: در این نشست بر توجه به راه‌حل سیاسی، گفت‌وگوهای سوری - سوری، محکومیت اقدامات تروریستی، برخورد قاطع همسایگان سوریه و سازمان بین‌المللی با تروریست‌ها، محکوم بودن حمایت مالی و لجستیکی برخی کشورها از گروههای تروریستی، توجه به اوضاع انسانی مردم سوریه و لزوم برگزاری انتخابات آزاد و احترام به حق قانونی مردم برای حل مشکلات سوریه تأکید شد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در نشست گذشته دوستان سوریه مقرر شد که گروه تماسی از سوی این کنفرانس برای ارتباط با اعضای مجمع بین‌المجالس جهانی تشکیل شود، تا افرادی که موافق راه‌کار سیاسی و گفت‌وگوی ملی در سوریه هستند، در نشست‌های آتی این کنفرانس شرکت کنند.

مدیر کل امور بین‌الملل مجلس، افزود: همچنین کنفرانس دوستان سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواست که با تصویب قطعنامه الزام‌آور کشورهای همسایه سوریه را ملزم به بستن مرزهای خود به روی گروه‌های تروریستی کند.

 

کد خبر 260402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز